شهرداری مشهد به ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز اولویت دهد

مشهد- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی گفت: با توجه به پیش‌بینی افزایش سفر به مشهد مقدس در سال ۱۴۰۱، لازم است شهرداری بحث ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز این کلانشهر را در اولویت کاری خود قرار دهد.

جواد خدایی روز پنجشنبه در نشست شورای همتای خراسان رضوی افزود: ۴۹ نقطه حادثه خیز در مشهد شناسایی شده است که باید طرح مشخصی در خصوص ایمن سازی این نقاط با محوریت شورای حمل و نقل و ترافیک شهر مشهد تهیه و به شورای ترافیک استان ارایه شود.

وی بیان کرد: سهم موتورسواران و عابران پیاده از پیامدهای سوانح رانندگی در شهر مشهد بسیار بالا است و باید برای کاهش این سوانح طرح ویژه ای تهیه و در شورای ترافیک خراسان رضوی مطرح شود.

معاون استاندار خراسان رضوی استفاده از ظرفیت شرکتهای بیمه را در راستای ایمن سازی نقاط پرحادثه و ارتقای فرهنگ رانندگی در شهر مشهد مورد تاکید قرار داد و گفت: با توجه به نتایج تحلیلی ارایه شده از محل خدمات اورژانس و خدمات بیمارستان برای رسیدگی به مصدومان لازم است در نشستی با مدیران دانشگاه علوم پزشکی مشهد، این موضوع و مشکلات احتمالی آن بررسی شود.

خدایی با اشاره به وضعیت نامناسب ترافیکی بخشی از محور "رسالت" در مشهد اظهار داشت: لازم است به منظور ساماندهی ورودی شهر و کاهش معضلات ترافیکی محور رسالت، شهرداری نسبت به تامین اعتبار اجرای طرح ترافیکی ویژه این مسیر اقدام کند تا عملیات اجرایی آن هرچه سریعتر آغاز شود.

به گزارش ایرنا، در این نشست طرح ترافیکی محور رسالت برای کاهش معضلات این محور به تصویب شورای همتا رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha