با اجرای طرح آبرسانی غرب ، تعداد روستاهای برخوردار از آب شرب در صومعه سرا به 127 روستا می رسد ...............................................................
صومعه سرا، خبرگزاری جمهوری اسلامی 21/05/87 داخلی.اقتصادی.
رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی صومعه سرا ، گفت: با تکمیل شدن طرح آبرسانی غرب، تعداد روستاهای برخوردار از آب شرب بهداشتی در سطح شهرستان به 127 روستا می رسد.
" علی محرمی " ، روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون از 154 روستای واقع در شهرستان صومعه سرا، تعداد 81 روستا در شبکه آبرسانی روستایی قرار دارند که از این تعداد روستا نیز تعداد 15 روستا بدلیل مستهلک شدن شبکه نیاز به بهسازی وبازسازی شبکه دارند.
وی اضافه کرد: تنها 10 روستای دیگر نیز در سطح شهرستان هستند که از آب شرب بهداشتی برخوردار نیستند و در طرح ملی غرب نیز قرار نگرفته اند.
وی ادامه داد: برای این روستاها نیز باید بطور مجتمع و بصورت پروژه های استانی، طرح آبرسانی اجرا شود.
وی با اشاره به اینکه اجرای کامل طرح ملی غرب نیاز به 300 میلیارد ریال اعتبار دارد، اظهار داشت: تنها در صورت تخصیص این میزان اعتبار که البته اعتبار بسیار زیادی نیز می باشد، می توان شاهد تکمیل این طرح ملی و برخورداری روستاهای شامل طرح ، از آب شرب بهداشتی بود.
محرمی در زمینه طرح ملی غرب، همچنین گفت: برای اجرای کامل این طرح که از سایت باغبانان فومن و مخزن دو هزار مترمکعبی ماسال تامین آب خواهد شد، حدود 700 کیلومتر لوله گذاری شبکه داخلی باید اجرا شود.
رئیس آب و فاضلاب روستایی صومعه سرا در خصوص وضعیت خدمات رسانی این اداره به مشترکان روستایی شهرستان نیز گفت: آب و فاضلاب روستایی در دو قسمت نگهداری ، و فنی- اجرایی وظیفه خدمات رسانی دارد.
وی ادامه داد: در بخش نگهداری بالغ بر 12 هزار مشترک در حال حاضر تحت پوشش هستند.
وی اضافه کرد: در این راستا، آب و فاضلاب روستایی صومعه سرا با600 کیلومتر شبکه و برخورداری از 33 واحد تاسیسات در حال سرویس دهی به مشترکان است.
وی همچنین گفت: در بخش فنی و اجرایی نیز بخشی از پروژه های نیمه تمام برای آب رسانی از اعتبارات استانی وطرح ملی در حال تکمیل شدن هستند.
محرمی با اشاره به حفظ و ارتقاء کیفیت آب شرب روستایی تصریح کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی گیلان و مستهلک بودن بخشی از لوله های گالوانیزه و استفاده از سیستم کلر زنی، عمر مفید لوله های آب رسانی به کمتر از 20 سال می رسد و این امر ضرورت تعویض لوله ها را در برخی از قسمتهای شبکه ایجاد می کند.
وی تاکید کرد: اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان متولی امر خدمات رسانی به روستائیان عزیز جهت برخورداری آنها از آب شرب بهداشتی است و در ازای دریافت حق آب بها از مردم ،این حق آنها است تا از آب شرب با کیفیت برخوردار باشند.
شهرستان صومعه سرا با 132 هزار نفر جمعیت دارای سه شهر و 154 روستااست.
7292 /604 شماره 103 ساعت 12:23 تمام