کار صید ماهی آزاد مولد در رودخانه چشمه کیله تنکابن آغاز شد ..........................................................
نوشهر ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 11/07/87 داخلی.اقتصادی.صید.ماهی.آزاد.مولد.تنکابن.
همه ساله هم زمان با مهاجرت ماهی آزاد مولد از دریا به سمت آبهای شیرین جهت تخم ریزی ، گروه های صید و تکثیر ماهی آزاد مرکز بازسازی ذخایر آزاد ماهیان شهید باهنر کلاردشت در حاشیه رودخانه چشمه کلیه تنکابن مستقر ونسبت به صید این گونه ارزشمند دریای خزر اقدام می کنند.
رییس این مرکز در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت : این گروه ها از نیمه اول مهرماه به مدت دو ماه در حاشیه رودخانه چشمه کیله تنکابن مستقر و نسبت به صید ماهیان مولد اقدام می کنند.
" مصطفی رضوانی " افزود : با توجه وضعیت خوب آب و هوایی پیش بینی می شود میزان صید امسال این گونه ارزشمند در مقایسه با سال گذشته افزایش داشته باشد.
وی صید ماهیان آزاد مولد در سال گذشته را کم اعلام کرد و اظهار داشت : همزمان با صید این گونه ارزشمند دریای خزر، کار رهاسازی 155 هزار بچه ماهی آزاد 20 گرمی هم در رودخانه چشمه کیله در مقطع صید آغاز خواهد شد.
رضوانی ادامه داد : علاوه بر این در طول سال نیز 350 هزار قطعه بچه ماهی دیگر 10 الی 16 گرمی نیز در این رودخانه رهاسازی می شود.
وی یادآور شد : ماهی آزاد مولد پس از صید به مرکز بازسازی ذخایر آزاد ماهیان شهید باهنر کلاردشت منتقل شده و پس از رسیدن تخم نسبت به استحصال تخم ماهی آزاد اقدام می شود.
به گفته رضوانی این تخم ها در شرایط مناسب ایجاد شده در مرکز به بچه ماهی آزاد یک الی 20 گرمی تبدیل و آماده رهاسازی می شود.
رودخانه چشمه کیله یکی از رودخانه های منحصر بفرد کشور است که به علت داشتن شیب مناسب و قلوه سنگ و دمای مناسب شرایط مناسب برای مهاجرت ماهی آزاد مولد را دارد که بیشتر ماهیان دریای خزر واقع در این منطقه به این رودخانه مهاجرت می کنند.ک/3 506/7513/621 شماره 208 ساعت 18:54 تمام