ناوگان ترابری امداد و نجات هلال احمر خراسان رضوی فرسوده است ..........................................................
مشهد ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 18/07/87 داخلی.اجتماعی.هلال احمر.
رییس جمعیت هلال احمر خراسان رضوی از فرسودگی و عمر بالای 17 سال ناوگان ترابری امداد و نجات این جمعیت در استان خبر داد.
مهدی علیزاده بیرجند روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران تقویت پشتیبانی امدادی و ناوگان خودرویی را که هم اینک فرسوده است از جمله نیازهای این جمعیت خواند و ابراز امیدواری کرد با تحقق مصوبات سفر دوم رییس جمهور در این زمینه این ناوگان هم اصلاح و ترمیم شود.
وی در ادامه با اشاره به آمادگی دستگاه ها و بخش های مختلف در برخورد با حوادث گفت: باید این آمادگی و نیز یک سری اقدامات پیشگیرانه در جهت کاهش آسیب ها در حوادث محقق شود.
او آموزشهای عمومی و تخصصی امداد و نجات را از آن جمله خواند و گفت: طی شش ماه نخست امسال تمامی اعتبارات مربوط به بخش آموزش را جذب کردیم و در حال تزریق و برنامه ریزی برای تحقق این آموزشها در بخش های مهم هستیم.
وی توسعه فضاهای امدادی را از دیگر اقدامات مهم خواند و گفت: بر اساس استانداردهای موجود باید به میزان دو درصد جمعیت استان امکانات امدادی و ضروریات اولیه را در انبارها دپو و ذخیره داشته باشیم تا درشرایط اضطراری بتوانیم با استفاده از آن در همان ساعات اولیه امداد رسانی کنیم.
او اظهار داشت: امکانات موجود فاصله قابل ملاحظه ای با استانداردهای لازم دارد.
وی در ادامه با اشاره به برخی اقدامات و پیگیری ها در این زمینه ابراز امیدواری کرد: برنامه ریزی های انجام شده برای ارتقا سطح امکانات این جمعیت و هماهنگی بیشتر مجموعه های مرتبط نتایج خوبی داشته باشد.
او افزود: در این برنامه ریزی ها به بحث مدیریت زمان هم توجه ویژه ای شده و تلاش هایی هم در جهت بهره گیری از امداد هوایی در زمان حوادث صورت گرفت و موجب شد تا بالگردی هم به استان اختصاص یابد.
رییس جمعیت هلال احمر خراسان رضوی هماهنگی های راهبردی میان دستگاه های و مجموعه های مختلف را در امدادرسانی به حوادث بسیار مهم خواند و گفت: تشکیل گروه های مدیریت امداد و بحران در سازمان هلال احمر می تواند زمینه این هماهنگی های راهبردی را فراهم کند که این خود در آمادگی های عمومی هم نقش مهمی دارد.ک/3 2713/663/589/660 شماره 275 ساعت 14:06 تمام