شهرداری های مازندران از تیم های ورزشی حمایت می کنند ..................................................
ساری ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 09/10/87 داخلی.ورزشی.شهرداریها.حمایت.
ساری - سازمانهای وابسته به شهرداری مازندران از تیمهای مختلف ورزشی این استان حمایت خواهند کرد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، این تصمیم در پایان نخستین همایش نقش شوراها و شهرداران مازندران در توسعه ورزش استان گرفته شد و به موجب آن، اعضای شوراها و شهرداران استان با بیان اینکه هرچند قانون مدونی برای کمک به تیم های ورزشی وجود ندارد اما با مدیریت و کارگروه واحد استانی می توان در حد یک تا دو درصد بودجه های ورزشی و سازمانهای وابسته به شهرداریها از تیم های ورزشی حمایت کرد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران روز دوشنبه در این مراسم که در دانشگاه شمال آمل برگزار شد گفت: مدیران اجرایی این باور و رویکرد ورزشی را در خود ایجاد و افزایش دهند و خود برای ورزش برنامه ریزی کنند.
"جواد قناعت" افزود: اگر ما جامعه پرتلاش و پرکار داشته باشیم باید آن را در ورزش دنبال کنیم.
وی ابراز امیدواری کرد: برگزاری نخستین همایش شوراها و شهرداران در توسعه ورزش باعث توسعه بیش از پیش در ورزش استان شود.
مدیرکل تربیت بدنی مازندران هم در این همایش با اشاره به اینکه اثرات ورزش در همه سطوح زندگی افراد جامعه تاثیر گذار است گفت: امروزه ورزش باعث وحدت در میان ملتها ، خانواده ها می شود و از بسیاری ناهنجاریها و بزه کاری های اجتماعی پیشگیری می کند.
"نصرالله پریچهره" با بیان اینکه در بحث ورزش قهرمانی هم اکنون بسیاری از استانها توان مقابله با ورزشکاران مازندرانی را ندارند افزود: نیاز است در ورزش قهرمانی و حضور ورزشکاران استان در عرصه های داخلی و اعزام های برون مرزی از حمایت شوراها و شهرداریها بهره مند شوند.
وی با بیان اینکه شهرداریها کمکهای خود را فقط در اختصاص بودجه های توپ و تور و زمین بسنده نکنند تصریح کرد: گستره کار در ورزش قهرمانی زیاد است و با توجه به بودجه کم تربیت بدنی به حمایت مادی بیشتر شهرداریها نیاز است.
وی همچنین با بیان اینکه از سفر دور نخست هیات دولت 32 سالن ورزشی و چندین مجموعه روباز ورزشی در استان به بهره برداری رسیده و یا در آستانه بهره برداری است از تصویب 52 سالن تخصصی به منظور قهرمان پروری در استان خبر داد.
معاون توسعه ورزش قهرمانی اداره کل تربیت بدنی مازندران هم در گزارشی از روند ساخت و سازهای ورزشی در این استان گفت: در سه سال گذشته میزان فضاهای روباز ورزشی استان با 289 درصد افزایش به 462 هزار مترمربع و فضاهای سرپوشیده به 98 هزار مترمربع افزایش یافته است.
"احمد سعادتمند" با بیان اینکه اکنون سرانه ورزشی بسیاری از کشورها از 5/2 مترمربع هم فراتر رفته است افزود: این در حالی است که هنوز ما در کشورمان در تلاش برای رسیدن به سرانه یک متر هستیم که دراین راه شهرداری ـ های استان باید از ورزش حمایت کنند.
"علی اکبریان" فرماندار آمل هم در این مراسم با بیان اینکه امروزه ورزش و دستاوردهای آن در تصمیم گیریهای کلان برنامه ریزان کشور نمایان و ویژه است خاطرنشان کرد: جامعه ای موفق است که حاکمیت آن به ورزش نگاه ویژه ای داشته باشد. ک/2 7330/503/402/508 شماره 135 ساعت 11:54 تمام