بهره‌گیری از تصایر مفاخر معنوی مازندران در تابلوهای شهری ضروری است
علامه حسن حسن‌زاده آملی یکی از فیلسوفان و عارفان جهان اسلام

نوشهر- ایرنا- فرمانده سپاه کربلای استان مازندران گفت : در این استان با عظمت دیار علویان سزاوار نیست در فضاهای محیطی شهرهایشان، تصاویری از نماد و مفاخر بومی دیده نشود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار سرتیپ پاسدار سیاوش مسلمی روز دوشنبه در همایش شهرداران استان مازندران در سالن همایش ایزدشهر نور، نپرداختن به مفاخر فرهنگی را از جمله چالش ها برشمرد و افزود : در استان مازندران مفاخر بزرگی نظیر شیخ فضل الله نوری، آیت الله کوهستانی، علامه حسن زاده آملی و دیگر بزرگان در حوزه های مختلف فرهنگی و ادبی داریم که کمتر شناسانده شدند.

وی با بیان این که فضای شهری نباید همیشه پر از تبلیغات مربوط به لوازم خانگی، سلبریتی ها و فلان جشنواره موسیقی باشد، اظهارداشت : واقعیت است که شهید آیت الله شیح فضل الله نوری در استان مازندران بسیار غریب است شاید برخی از استان ها او را بیشتر می شناسند و نیاز است این مفاخر بیشتر پرداخته بشود.

وی خاطرنشان کرد : این مفاخر سرمایه مازندران هستند که متاسفانه به آنان نپرداختیم و هر کدام شهرداران به این موضوع توجه کنند و از مسوولان دیگر نهادها بخواهند به این موضوعات پرداخته شود.

به تاکید وی فضاهای شهری استان باید از مفاخر معنوی بومی بهره گرفته شود.

فرمانده سپاه کربلای مازندران به برگزاری دومین گنگره سرداران شهید این استان در مهر سال آینده اشاره و اضافه کرد : در برگزاری این یادواره شهدا باید علاوه بر فضاسازی محیطی در شهرهای استان به کارهای محتوایی نیز توجه اساسی بشود.

سردار مسلمی یادآور شد : در همه ایام به ویژه در ایام برگزاری دومین گنگره سرداران شهید فضای محیطی استان باید شهدایی باشد و انتظار است که شهرداران هر شهرستان نیز در برگزاری صفر تا صد این رویداد فرهنگی بیش از پیش کمک کنند.

وی خاطرنشان کرد : مقرر شد در هر شهرستای استان در ارتباط با دومین گنگره و شهدای شاخص آن کتاب تدوین بشود و انتظار است خود شهرداران نیز همه امورات تالیف کتاب را بر عهده بگیرند.

بهره‌گیری از تصایر مفاخر معنوی مازندران در تابلوهای شهری ضروری است

وی از همکاری و همراهی و تلاش های شهرداران استان در برگزاری یادواره های شهدا گرفته تا دیگر مباحث فرهنگی با مجموعه سپاه قدردانی کرد و گفت : مجموعه بسیج به لحاظ گستردگی های که دارد در همه نقاط استان و همیشه آنجایی که به آن ها زحمت زیادی دادیم شهرداران بودند.

وی افزود : کمک شما شهرداران برای مجموعه سپاه ارزش دارد و بابت همکاری در برگزاری راهیان نور تا فضاسازی محیطی و جشن ها که کمک کار هستید قدردانی می شود.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران با اشاره به ابتلای حدود ۶۰ درصد مردم مازندران به عارضه چاقی در این استان، تاکید کرد : برای پیشگیری از گسترش این عارضه و ترویج فرهنگ ورزش همگانی شهرداران باید پای کار بیایند.

علی رجبی در همایش شهرداران مازندران در شهرستان نور افزود : در زمان حاضر برابر گزارش ها، بیشترین عارضه چاقی در میان بانوان که بیشتر براثر کم تحرکی است، شاهد هستیم بنابراین این آمادگی وجود دارد تعدادی از فضاهای ورزشی در اختیار شهرداری ها قرار گیرد.

وی اظهار کرد : نکته دیگر بوستان هایی که که در سطح شهرها وجود دارد اگر شهرداران بتوانند در گوشه ای از این بوستان ها، فضاهایی با ابعاد مدنظر پیش بینی و ایجاد کنند این وعده به آن ها داده می شود اداره کل ورزش و جوانان این آمادگی را دارد مربی برای آموزش و تجهیزات ورزشی به شیوه رایگان در اختیار این نهادهای مردمی قراردهد.

این مسوول استانی بیان داشت : نکته دیگر آنکه بستر برای واگذاری برخی از فضاهای ورزشی به شهرداری ها در این استان مهیا است و هدف از این اقدام آن است تا با این اقدام هم برای شهرداری ها مانند دهیاری ها در روستاها درآمد زایی ایجاد شود و علاوه برآن این فضاها به آسانی مورد استفاده اغلب شهروندان قرارگیرد.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران گفت : بستر اجرای این طرح در تعدادی از شهرهای استان کلید خورده و نمونه آن می توان به واگذاری استخر سرپوشیده در شهر پل سفید به شهرداری این شهر اشاره کرد واگذاری پیست دوچرخه سواری به طول ۱۴ کیلومتربا هدف کاهش معضل ترافیک در شهر بهشهر و قائمشهر از دیگر اقدامات در این بخش بوده است.

رجبی با بیان آنکه مازندران ۴۳ نقطه حاشیه نشین دارد، گفت : در این ارتباط برنامه ریزی شده تفاهم نامه ای میان شهرداران و روسای ادارات ورزش و جوانان در مازندران امضا شود تا بتوان بستر برای گسترش فضاهای ورزشی و سوق دادن مردم در این سکونتگاه ها فراهم کرد.

وی با اشاره به تاکید استاندار مازندران مبنی بر قرار گرفتن در آستانه انتخابات نمایندگی مجلس شورای اسلامی، افزود: بنابراین امروز جامعه نیازمند شور و نشاط اجتماعی است و تحقق شدن این مهم هم مستلزم بستر سازی برای سوق دادن مردم به ورزش های همگانی است و امروز این نهاد ورزشی به تنهایی نمی تواند عهده دار چنین مسوولیتی شود و همه دستگاه های مسوول باید پای کار بیایند.

وی اظهار کرد : اگرچه راهبرد وزارت ورزش و جوانان برای توسعه زیرساخت ها و گسترش فضای ورزشی حدود سه دهه است اما امسال برای نخستین بار برنامه ریزی انجام شده تعداد ۲۰ فضای ورزشی به بهره برداری رسید و علاوه برآن نسبت به تغییر کف پوش های فرسوده تعداد ۱۰ فضای ورزشی هم برای نخستین بار اقدام شد.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران گفت : براساس راهبردهای فدراسیون کشتی، تلاش بر آن است آمار ۱۰۰ هزار کشتی گیر در استان را به ۲ برابر افزوده شود و تحقق این مهم نیازمند همکاری همه جانبه مسوولان امر است چرا که این نهاد ورزشی به تنهایی نمی تواند این مسوولیت ارزشمند را برعهده بگیرد.

رجبی افزود : هم اینک ۵۵ هیات ورزشی در مازندران فعالیت دارد که ۱۵ هیات از لحاظ مالی متاسفانه شرائط خوبی ندارند بنابراین انتظار آن است بیلبوردهایی که در سطح شهرها نصب و اجاره داده می شود بخشی از در آمد آن در اختیار این هیات ها قرارگیرد اداره ورزش و جوانان هم در شهرستانها سعی کرده تعدادی از فضاهای ورزشی را با هدف درآمد زایی به این هیات ها واگذار کند.

در استان مازندران ۵۴ شهرداری فعالیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha