نخستین شهردار محله در بجنورد آغاز به کار کرد ...............................................
بجنورد ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 14/09/86 داخلی.اجتماعی.شهردار محله.
نخستین شهردار افتخاری شهر بجنورد با عنوان "شهردار محله" روز چهارشنبه در آیینی در منطقه "بربر قلعه" از مناطق حاشیه ای مرکز استان خراسان شمالی فعالیت خود را آغاز کرد.
شهرداران افتخاری محلات برای کمک به شهرداری مرکزی در رفع معضلات و مشکلات حاشیه نشینان شهر بجنورد مرکز خراسان شمالی فعال می شوند.
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی شهروندان منطقه بربرقلعه بجنورد از بین سه نامزد این سمت، "خداداد پارسایی" را به عنوان شهردار افتخاری محله خود برگزیدند.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری بجنورد انتخاب شهرداران افتخاری محلات را در راستای مشارکت مردم در مدیریت شهری دانست.
"مجید خرمی" گفت: شهرداران محله پیشنهادهای خود را برای ساماندهی مناطق حاشیه ای و برون رفت از مشکلات فعلی این مناطق به شهردار مرکزی ارایه می دهند.
وی افزود: شهروندان این مناطق نیز باید شهرداران افتخاری را در انجام وظایفشان کمک کنند.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری بجنورد خاطرنشان کرد: شهرداران افتخاری تحت عنوان شهردار محله در سایر مناطق حاشیه ای بجنورد نیز تشکیل خواهد شد.
شهر بجنورد بر اساس سرشماری سال 85 بالغ بر 176 هزار نفر جمعیت دارد که یک سوم از این جمعیت در مناطق حاشیه شهر سکونت دارند.
بربرقلعه، ناظرآباد، کلاته جوادیه، کلاته پیاز، کلاته محمدآباد و ینگه قلعه مهمترین مناطق حاشیه ای شهر بجنورد هستند که از سال 75 و پس از وقوع زلزله در شهرستان بجنورد از نواحی روستایی به این مناطق مهاجرت کرده اند. ک/1 2712/626/659 شماره 076 ساعت 11:05 تمام