یک مسوول آموزشی مازندران:احیای معاونت پرورشی از افتخارات دولت نهم است .....................................................................
ساری ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 18/11/86 داخلی.فرهنگی.آموزش وپرورش.فجر30.مازندران.
معاون پرورشی و تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش مازندران با تاکید بر ارزش مداری دولت نهم در باورهای اعتقادی واحیای آرمانهای معنوی انقلاب گفت:احیای مجدد معاونت پرورشی در آموزش و پرورش که رضایت رهبرمعظم انقلاب را در برداشته،از افتخارات دولت نهم در نظام تربیتی است.
حجت الاسلام"محمد انتظاری" روز پنجشنبه درگفت و گو باایرناافزود: به رغم عنایت ویژه دولت به این معاونت، آموزش وپرورش استان مازندران با کمبود شدید مربی پرورشی روبه رو است.
وی تعداد مربیان پرورشی آموزش و پرورش استان را یک هزار و 800 نفر برشمرد و افزود: برای دستیابی به اهداف پرورشی به یک هزار مربی دیگر نیازمندیم.
وی از ایجاد پست معاونت پرورشی و تربیت بدنی در کلیه ادارات شهرستانها و مناطق ومدارس مقاطع سه گانه تحصیلی بیش از 150 دانش آموز خبرداد واضافه کرد: در مدارسی که کمتر از 90 دانش آموز دارند به ازای هر نفر یک ساعت فعالیت پرورشی در نظر گرفته شد درحالیکه قبل از احیای مجدد این معاونت برای هر 25 دانش آموز یک ساعت فعالیت اختصاص داده شده بود.
وی با بیان اینکه مدارسی که آمار دانش آموزی آنها از 90 تا150 نفراست، یک مربی تمام وقت دارند ، افزود :مدارس بیش از 150 دانش آموز نیز علاوه بر اختصاص یک معاونت پرورشی وتربیت بدنی به میزان برنامه هفتگی پرورشی در کلاس های درس نیز مربی پرورشی خواهند داشت.
انتظاری با بیان اینکه به منظور ایجاد نشاط در دانش آموزان ساعات تدریس درس تربیت بدنی در مدارس از دو به سه ساعت افزایش یافت، رشد 38 درصدی جذب ائمه جماعات در مدارس، رشد 33 درصدی شرکت دانش آموزان در مسابقات احکام ،اذان، قرائت،حفظ و نهج البلاغه و رشد 100 درصدی جذب دانش آموزان در مراکز دارالقران را از توفیقات این معاونت دانست وافزود:طی سالهای 84 تا86 احراز رتبه های برتر مسابقات کشوری از سوی دانش آموزان مازندرانی به میزان 60 درصد افزایش یافت.
وی همچنین به فعالیت های سازمان دانش آموزی این سازمان در بخش های عمره دانش آموزی، پیشتازان و فرزانگان و هلال احمر اشاره کرد و گفت: طی دوسال اخیر 965 دانش آموز مازندرانی به حج عمره اعزام شدند.
وی از سازماندهی 22 هزارو137 نفراز دانش آموزان مازندرانی در تشکیلات پیشتازان و فرزانگان خبرداد و افزود:در شاخه هلال احمر نیز تا کنون 40 هزار و 327 دانش آموز در سازماندهی شدند.
معاونت پرورشی و تربیت بدنی آموزش وپرورش مازندران کسب رتبه اول مهارت آموزی و رتبه دوم گردشگری در طرح غنی سازی اوقات فراغت سال 85 با جذب 60 هزار دانش آموز، احراز رتبه اول ارسال خبر به خبرگزاری دانش آموزی پانا در سال 85 را از دیگر خدمات برجسته این سازمان برشمرد و گفت: تشکیل زنجیره انسانی متشکل از 28 هزار نفر دانش آموز در نوار ساحلی مازندران با هدف حمایت از فعالیت صلحآمیز هسته ای کشورمان از جمله عملکردهای آموزش و پرورش این استان است.
حجت الاسلام انتظاری افزود: در سال تحصیلی آینده20 کانون فرهنگی- تربیتی تخریبی، بازسازی شده و 12 کانون نیز در مازندران احداث خواهد شد.
وی اضافه کرد: همچنین شش اردوگاه دانش آموزی با اعتبار یک میلیارد و 500 میلیون ریال در شهرهای ساری، محمود آباد، نکا و قائمشهر احداث می شود.
معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش مازندران ساخت دو دارالقرآن توسط اداره نوسازی و تجهیز مدارس و مشارکت های مردمی را از اقدامات آتی این سازمان اعلام کرد. ک/3 506/1888/ 402 شماره 287 ساعت 14:05 تمام