نماینده ولی فقیه در مازندران: جهاد تبیین باید ضلع سوم آموزش و پروش باشد  

ساری - ایرنا - نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری با اشاره به نقش آموزش و پرورش در تربیت نیروی انسانی مومن و کارآمد، گفت: در دستگاه تعلیم و تربیت جدای از توجه به مسایل آموزشی و پرورشی، به ضلع سومی بنام جهاد تبیین و بصیرت نیاز داریم.

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی روز یکشنبه در گردهمایی مربیان و معاونان پرورشی در شهرستان نکا، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک فرار رسیدن روز بسیج مستضعفان جهان، سربازان گمنام امام زمان (عج) و روز امور تربیتی، اظهارکرد: دانش آموزان ما باید دنیا، دشمن، فتنه‌ها و فضای مجازی را بشناسند، این بصیرت و جهاد تبیین در مراکز آموزشی باید به صورت مستقل دیده شود.

وی ادامه داد: در اهمیت تربیت همین بس که خدای بزرگ تربیت را بر آموزش و علم مقدم داشته است، همچنین به فرموده امام راحل اساس خلقت جهان بر تربیت انسان است و جهان بر محور تربیت قرار دارد.

امام جمعه ساری بیان کرد: توجه به امور تربیتی در دستگاه تعلیم و تربیت باید جدی گرفته شود و مسوولان این نهاد باید به معاونت پرورشی و مربیان بیش از معلمان و معاونت آموزشی اهمیت دهند.

آیت الله محمدی لائینی با اشاره به وجود شرط برای جانمایی معاونت پرورشی در مدارس استان مازندران، خاطرنشان کرد: این موضوع درست نیست چرا که حتی اگر آن مدرسه یک دانش آموز داشته باشد، نیاز به معاون پرورشی دارد و اگر یک نفر را زنده کنیم یعنی همه را زنده کرده‌ایم.

نماینده ولی فقیه در مازندران: جهاد تبیین باید ضلع سوم آموزش و پروش باشد  

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به سه مصداق تربیت، گفت: تربیت واقعی، رهاشدگی و تربیت سوء سه نوع تربیت هستند و متاسفانه امروز شاهد برنامه‌ریزی دشمن برای تربیت سوء هستیم.

آیت الله لائینی ادامه داد: متاسفانه خائنان داخلی ما هم با آنها هم‌دست شدند و به‌جای اینکه به سند تحول بنیادین که سند افتخار ما است توجه کنند به سند ۲۰۳۰ توجه کردند و می‌گویند از هر چی بگذریم از ۲۰۳۰ نمی‌گذریم و پنهانی در بسیاری از موارد آن را پیاده و به دانش آموزان ما و انسانیت خیانت کرده اند.

وی با بیان اینکه در برخی از مدارس دست اندرکاران دشمن و شعار دهندگان "زن، زندگی و آزادی" استرس ایجاد کردند تا دانش‌آموزان بترسند و به مدرسه نروند که باید روشنگری لازم صورت گیرد، گفت: مقابله با ترویج کشف حجاب نیز نیاز به تبیین و روشنگری دارد.

امام جمعه ساری تاکید کرد: بیشتر جامعه فرهنگیان مازندران افرادی مومن هستند اما در میان آن‌ها تعداد اندکی وجود دارند که نباید دست کمشان بگیریم، بیماری که ممکن است سرکلاس ویروس سیاسی و فرهنگی خودش را منتقل کند حتی اگر یک نفر باشد می تواند موثر واقع شود و باید به این مسئله توجه کنیم.

آیت الله لائینی با قدردانی از جامعه ۲۲ هزار نفری دانش‌آموزی نکا، ۵۰۰ هزار نفری دانش‌آموزان مازندران و ۱۹ میلیونی انقلاب اسلامی، گفت: باید در مقابل سیل فساد، آسیب‌های اجتماعی و هجمه‌های فرهنگی دشمنان بایستیم.

مازندران در مقاطع مختلف تحصیلی امسال بیش از ۵۲۰ هزاردانش آموز دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha