امام جمعه کاشان: توسعه فضای سبز و درختکاری به فرهنگ سازی نیاز دارد ...................................................................
کاشان، خبرگزاری جمهوری اسلامی 15/12/86 داخلی.اجتماعی.درختکاری.
نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: توسعه فضای سبز و درختکاری در جامعه نیاز به فرهنگ سازی دارد.
به گزارش ایرنا،آیت الله "عبدالنبی نمازی" روز چهارشنبه، در آیینی به مناسبت روز درختکاری در پارک" لاله" کاشان، افزود: باید با بالابردن آگاهی عمومی مردم، از هدر رفتن سرمایه و زحمات مسوولان جلوگیری کرد.
وی افزود: در اسلام بسیار به کاشت درخت و زیباسازی محیط و حسن استفاده از فضای سبز سفارش شده و مسوولان باید تلاش خود را در این زمینه بیشتر کنند.
شهردار کاشان نیز با اشاره به اقلیم گرم و خشک کاشان اظهار داشت: بیش از بیست گونه گیاهان مقاوم در برابر گرما در مرکز تولیدات شهرداری مورد آزمایش قرار گرفته و کاشت و تکثیر شده است.
"محمد حسین طباطبایی" رشد فضای سبز کاشان در چند سال اخیر را چشمگیر خواند و گفت: در برنامه زمان بندی شده از سال 83 تاکنون، مساحت فضای سبز شهری کاشان از 280 هکتار به 780 هکتار افزایش یافته است.
به گفته وی،سرانه فضای سبز هر شهروند کاشانی نیز به 36 متر مربع ارتقا یافته است.
در حاشیه این آیین، مسوول اداره فضای سبز شهرداری کاشان نیز گفت: میزان فضای سبز کاشان نسبت به استاندارد در حد متوسط است و در این زمینه کارهای بیشتری در دست اقدام است.
"حمیدرضا ممیز"، در گفت و گو با ایرنا، آغاز عملیات اجرای فضای سبز بوستان شهرک 22 بهمن، آغاز عملیات اجرای فضای سبز فاز دو پارک لاله، آماده سازی بستر جنگل کاری در ضلع شرقی پارک شهر و تکمیل پارک بزرگ شهر را از جمله کارهای در دست اقدام عنوان کرد.
در پایان این آیین که از سوی شهرداری کاشان برگزار شد، با تجلیل از شهدای انقلاب اسلامی ، تعدادی نهال بدست مسوولان و امام جمعه کاشان، در این پارک کاشته شد. ک/3 7428/554/ 607 شماره 360 ساعت 14:19 تمام