عفو بین الملل و برخورد دوگانه کشورهای غربی با قیام مردم بحرین ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/02/01 سیاسی.عفو بین الملل .بحرین لندن - سازمان عفو بین الملل روز پنجشنبه با انتشار گزارشی با اشاره به برخورد دوگانه و متناقض کشورهای غربی با قیام مردم بحرین، خواستار افزایش فشارهای بین المللی علیه رژیم آل خلیفه شد.
به گزارش ایرنا، این سازمان مستقر در لندن تاکید کرد: متحدان بحرین باید اقدامات جدی تری را در قبال نقض گسترده حقوق بشر در بحرین به عمل آورند.
در این گزارش که با عنوان بحرین ؟ یک بحران حقوق بشری منتشر شده، از دولت هایی که روابط نزدیکی با رژیم بحرین دارند خواسته شده است مانع از ادامه سرکوب معترضانی که خواهان تغییر هستند، بشوند.
کشورهای آمریکای شمالی و دولت های اروپایی که اخیرا درباره وضعیت حقوق بشر در لیبی، تونس و مصر زیاد سخن گفته اند، باید درباره آنچه که در بحرین اتفاق می افتد نیز باصدای بلند صحبت کنند.
مالکولم اسمارت مدیر بخش خاورمیانه و شمال آفریقای سازمان عفو بین الملل گفت: کشورهای غربی برای اینکه به تعقیب معیارهای دوگانه درباره حقوق بشر متهم نشوند، باید با شدت بیشتری به مقامات بحرینی فشار بیاورند تا به تعهدات بین المللی خود در زمینه احترام به حقوق بشر، عمل کنند.
سازمان عفو بین الملل در گزارش جدید خود درباره نقض گسترده حقوق بشر در بحرین به نمونه های مختلفی اشاره کرده و از جمله نوشته است: در تاریخ 16 مارس (اواخر اسفند) دولت بحرین یک حمله هماهنگ و از قبل طراحی شده را برای سرکوب معترضانی که خواهان تغییر و اصلاح بودند، آغاز کرد.
این سازمان افزوده است: نیروهای امنیتی در این حمله گسترده از سلاحها و مهمات جنگی، گلوله های پلاستیکی و گاز اشک آور علیه معترضان استفاده کردند در ماه گذشته بیش از 500 نفر از مردم بحرین توسط نیروهای امنیتی دستگیر شدند که اکثر آنان شیعه بودند و با گذشت چند هفته از بازداشت این افراد تقریبا هیچ اطلاعی از سرنوشت آنان در دست نیست.
عفو بین الملل گفت: گزارش شده است که برخی از بازداشت شدگان مورد شکنجه و انواع بدرفتاری ها قرار گرفته اند و حداقل چهار نفر از آنان نیز در شرایطی مشکوک در بازداشت کشته شده اند.
در این گزارش با اشاره به حمله نیروهای امنیتی به بیمارستان سلمانیه در ماه گذشته و دستگیری تعدادی از پزشکان و کادر درمانی این بیمارستان آمده است: شاهدان به عفو بین الملل گفتند نیروهای امنیتی اقدام به شلیک گاز اشک آور در بیمارستان سلمانیه کردند و برخی از پزشکان را نیز به خاطر درمان مجروحان و یا انتقاد از دولت و حضور در اعترضات بازداشت نمودند.
اروپام 345** شماره 122 ساعت 21:16 تمام