عالم اهل سنت لبنان از دلایل برتری امام علی (ع) وفرزندانش سخن می گوید ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/04/22 سیاسی.خارجی.مکداش.لبنان بیروت -مدح ائمه اطهار علیهم السلام توسط مسیحیان لبنان این روزها بازار داغی در این کشور کوچک خاورمیانه پیدا کرده وهر روز اثر جدیدی از آنان منتشر می شود اما این بار در رخدادی جدید، روحانی دارالفتوای لبنان دلایل فضیلت امام علی (ع) بر دیگر صحابه رسول الله را به رشته تحریر درآورده است به گزارش ایرنا از بیروت، انتشارات دارالخلود در بیروت در آستانه نیمه شعبان اخیرا کتابی با عنوان مرواریدهای زیبایی از فضایل عترت نبوی به روایت درست اهل سنت را منتشر کرده که نویسنده آن شیخ باسم مکداش از علمای اهل سنت لبنان می باشد.
شیخ باسم مکداش از علمای اهل سنت است که در بیروت متولد شده و تحصیلات دانشگاهی در رشته شریعت اسلامی (معارف اسلامی ) دارد و در گذشته به مدت 3 سال به عنوان نماینده درالفتوی در مساجد بیروت و اطراف آن کار کرده و در حال حاضر به عنوان مدرس دروس تربیت اسلامی در بیروت مشغول به تدریس است.
این کتاب در اندازه متوسط با 350 صفحه به 4 باب تقسیم شده است. باب اول فضایل اهل بیت به شکل کلی، باب دوم فضایل امام علی (ع)، باب سوم فضایل حضرت فاطمه (س ) و باب چهارم فضایل امام حسن و حسین (ع) را تشریح کرده است.
نویسنده این کتاب روایت ها و احادیث مربوط به فضیلت عترت پاک نبوی را با استناد به روایت هایی که در کتاب های مرجع اهل سنت ذکر شده، جمع آوری کرده است و در اثر خود به روایت های ضعیف اصلا توجهی ننموده است.
مکداش در این کتاب خود تاکید می کند که وی از تالیف این کتاب چند هدف را دنبال می کند؟ در درجه اول هدف وی پاسخ دادن به اتهاماتی مبنی بر دشمنی تمامی اهل سنت نسبت به اهل بیت و منحرف شدن از آنها می باشد. همچنین پاسخ دادن به کسانی که کینه و ناراحتی نسبت به اهل بیت مطهر در دل دارند و تلاش می کنند تا هر روایتی از اهل بیت را تکذیب، تحریف یا تفسیر انحرافی نمایند.
وی همچنین تمایل به جمع آوری روایت های درست در خصوص اهل بیت در این کتاب را عنوان می کند تا این اثر مرجعی برای هر مسلمانی باشد که دوست دارد فضایل اهل بیت نبوی ولو از زبان یک فرد اهل سنت بشنود.
نویسنده در باب اول، اهل بیت نبوی را اصحاب کسا دانسته و تاکید می کند که این افراد خاندان نبی یا عترت نبوی هستند. سپس آیاتی از قرآن کریم و احادیث شریف در خصوص اهل بیت (ع) را بیان می کند.
مکداش در باب دوم این کتاب با استناد به آیات (از جمله آیه المباهله ) و احادیث شریف فضایل امام علی (ع) را بیان می کند و سخنان رسول (ص ) در روز خیبر را بیان می کند و می نویسد: من پرچم لشکر را فردا به کسی می دهم که وی خدا و رسولش را دوست دارد و آنها نیز او را دوست دارند؟ سپس نویسنده تاکید می کند که فضیلت امام علی بیشتر از دیگر صحابه رسول می باشد چراکه وی اولین کسی بود که اسلام آورد و داناترین آنهاست چرا که نبی گفته بود که من شهر دانایی هستم و علی به منزله در آن است.
نویسنده در باب سوم از کتابش که مربوط به فضایل حضرت فاطمه (س ) است می نویسد: پیامبر (ص ) با ازدواج حضرت فاطمه (س ) با ابوبکر و عمر مخالفت کرد و ایشان را به همسری امام علی (ع) درآورد و ایشان را سرور زنان جهان نامید نویسنده باب چهارم از این کتاب را به آیات و روایت هایی در مدح امام حسن و امام حسین (ع) اختصاص داده و زمان کودکی آنها را در نزد پیامبر(ص ) بیان می کند که پیامبر آنها را سرور جوانان اهل بهشت نامید. همچنین سخنان نبی (ص ) را در خطاب به امام علی (ع)، امام حسن و حسین (ع) و فاطمه (س ) بیان می کند که من با هر کسی که با شما دشمنی کند، دشمنم و هر کسی که با شما دوست باشد، دوست هستم.
نویسنده در پایان تاکید می کند که تغییراتی در جهان هنگام به شهادت رسیدن امام حسین (ع) روی داد از جمله آنکه در آن زمان خورشید کسوف کرده و در وسط روز ستاره ها نمایان شدند و بعد از اینکه حسین (ع) به شهادت رسید، آسمان قرمز شد و قاتلان ایشان و یارانش بعد از این جنایت، مراسم شادی و جشن در روز عاشورا برپا کردند و با سخنان دروغین و جعلی تلاش کردند تا انظار عموم را از توجه به جنایت بزرگی که مرتکب شدند، منحرف سازند.
خاورم 1369**1030**2021* شماره 044 ساعت 09:56 تمام