حماس:موافقت با از سرگیری گفت وگوها پوششی برجنایات اسراییلی است ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/05/30 سیاسی.خارجی.سوریه.حماس دمشق - جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس ) روز شنبه با صدور بیانیه اعلام کرد : موافقت کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین با از سرگیری گفت وگوهای مستقیم تشکیلات خودگردان با رژیم صهیونیستی کوتاه آمدن از حقوق ملت فلسطین و پوششی برجنایات این رژیم در ریختن خون این مردم است.
در بیانیه این جنبش که یک نسخه از آن به دفتر ایرنا در دمشق دورنگار شد با اشاره به پاسخ مثبت سازمان آزادیبخش به دعوت کمیته چهارجانبه و آمریکا برای گفت وگو با رژیم صهیونیستی ، آمده است : ما تصمیم کمیته مزبور را محکوم کرده و آن را نادیده گرفتن حقوق و ارزش های ملی مردم فلسطین دانسته که پوششی برجنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین درغزه و حمله این رژیم به کشتی کاروان کمک آزادی می دانیم .
حماس در بخش دیگری از بیانیه خود با تاکید براین که این مساله به رژیم اشغالگر فرصت بیشتری می دهد تا طرحهای شهرک سازی را در کرانه باختری تکمیل کرده و به تجاوز به مردم ادامه دهد،افزود: تلاش تشکیلات خودگردان فلسطینی برای عمل کردن به بیانیه کمیته چهار جانبه در راستای فریب و انحراف اذهان عمومی است ، چرا که کمیته چهار جانبه در اتخاذ موضع آشکار سیاسی به دور از خواسته های دولت آمریکا درجانبداری از رژیم صهیونیستی عاجز است.
دربخش دیگری از بیانیه مزبور تاکید شده است : ما گفت وگوهای مستقیم و غیر مستقیم با رژیم صهونیستی را رد می کنیم و به ملت فلسطین اطمینان می دهیم که نتایج این گفت و گوهای بیهوده را به رسمیت نمی شناسیم و 11 گروه فلسطینی نیز در نشست اخیر خود در دمشق این گفت و گوها را مردود اعلام کردند.
حماس به تشکیلات خودگردان فلسطینی درباره عواقب و چالش های این گفت وگوها هشدار داده، چرا که نتیجه ای جز شکست نخواهند داشت و از کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین نیز خواست تا از تصمیمش منصرف شود و به فشارهای آمریکا پاسخ ندهد.
سازمان آزادیبخش در نشست فوق العاده اخیر خود در رام الله اعلام کرد که به دعوت آمریکا بر از سرگیری گفت وگوها بر اساس بیانیه کمیته چهارجانبه بین المللی پاسخ مثبت داده است.
خاورم 1373**3/2131/2133/1436 شماره 126 ساعت 16:25 تمام