۲۲ شهریور ۱۴۰۱، ۱۵:۱۶
کد خبرنگار: 2154
کد خبر: 84886536
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

در سالگرد توافق سازش اسلو؛ حماس: مقاومت فراگیر تنها راه احقاق حقوق ملت فلسطین است

تهران – ایرنا – جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" امروز سه شنبه در بیست و نهمین سالگرد امضای توافق سازش "اوسلو" با درخواست از تشکیلات خودگردان فلسطین برای لغو این توافق ننگین و پایان هرگونه همکاری با صهیونیست ها تاکید کرد که مقاومت فراگیر تنها راه احقاق حقوق ملت فلسطین است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری قدس پرس، جنبش حماس در بیانیه خود بار دیگر بر مخالفت قاطع با تمامی توافقنامه هایی که حقوق مشروع ملت فلسطین را به رسمیت نمی شناسد، تاکید کرد.

این جنبش افزود: هرگونه توافقنامه ای از سوی هر نهاد یا کشوری که حقوق حقه مردم فلسطین را به رسمیت نشاسد، کاملا مردود است.

جنبش حماس در این بیانیه اعلام کرد: ما در سالگرد امضای توافق اوسلو، همه اقشار و گروههای فلسطینی را به وحدت و پایبند ماندن به گزینه مقاومت فراگیر به منظور دستیابی به حقوق ملی خویش فرا می خوانیم.

در این بیانیه آمده است: با فرارسیدن بیست و نهمین سالروز امضای توافق اوسلو، تمامی اقشار و گروههای فلسطینی در داخل و خارج با نتایج منفی فاجعه آمیز و پیامدهای خطرناک آن در تمامی بخش های زندگی مواجه هستند. این توافق برای ملت فلسطین و آرمانش چیزی جز از دست دادن سرزمین هایش و حقوق مشروعش و اصول ثابتش به همراه نداشته است و امضاکنندگان آن چیزی جز ناکامی های پی در پی بدست نیاورنده اند و سیاست آنها هم اکنون در گرو رژیم اشغالگر قدس قرار گرفته است و خود را به فرآیند سازش و هماهنگی امنیتی با دشمن صهیونیست متعهد می دانند.

جنبش حماس افزود: رژیم صهیونیستی از اوسلو به عنوان یک سرپوش جهت استیلا یافتن بر سرزمین های فلسطینی و تحکیم بخشیدن به طرح های یهودی سازی بیت المقدس و مسجد الاقصی و عمق بخشیدن به رنج و محرومیت ملت فلسطین و تلاش برای برای خاموش کردن نشانه های مقاومت و انتفاضه و تحت پیگرد قرار دادن نیروهای مقاومت و فعال در سراسر کرانه باختری سود می جوید.

برپایه این گزارش، جنبش حماس در ادامه از تشکیلات خودگردان فلسطین خواست تا به روند هماهنگی امنیتی خود با دشمن صهیونیست پایان داده و توافق اوسلو را لغو و از رژیم صهیونیستی سلب رسمیت کند.۴۸۷

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha