ساري - فرمانده سپاه بهشهر گفت : الگوپذيري نسل جوان از اهداف و آرمان‌هاي شهداي هشت سال دفاع مقدس ، ستودني است.

سرهنگ پاسدار ' غلامرضا شریعتی ' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : بازدید جوانان و نوجوانان از مناطق جنگی دوران دفاع مقدس ، تاثیرپذیری آنان را از این حماسه استحكام می‌بخشد.

وی اظهار داشت : كاروان‌های راهیان نور پس از دیدار از جبهه‌های نبرد ، به عنوان سفیران فرهنگی و معنوی به نشر معارف ایثار و شهادت خواهند پرداخت و معتقدیم با این فرهنگ غنی ، ایثارگری در بین نسل آینده ایران اسلامی به شكلی جدی گسترش خواهد یافت.

فرمانده سپاه بهشهر ادامه داد : نسل جوان و نوجوان كه فضای عطرآگین شهادت و ایثارگری رزمندگان دوران دفاع مقدس را به اقتضای سنشان به طور مستقیم درك نكرده‌اند ، با حضور در مناطق عملیاتی خود را در آن فضا می‌بینند و احساس تعلق خاطر می‌كنند.

وی با بیان اینكه دشمنان از آرمان‌های والای امام راحل و شهدا و نقش آن در تداوم انقلاب بی خبر هستند ، اضافه كرد : نسل جوان امروز همچنان پایبند این اهداف و آرمان‌ها بوده و نماد كاملی از یك انسان ولایت‌مدار و مكتب‌محور هستند.

سرهنگ شریعتی اعزام كاروان‌های راهیان نور را ضرورتی برای آشنایی نسل جوان و نوجوان با فرهنگ دفاع مقدس و معرفی اسطوره‌های ارزشی دفاع مقدس برای نسل حاضر عنوان كرد و گفت : این امرموجب تحكیم پیوند ارزشی و فرهنگی نسل جوان با دفاع مقدس خواهد شد .

وی بیان داشت : در راستای فعالیت‌های فرهنگی ، بویژه اعزام جوانان علاقه مند به آشنایی وضعیت و موقعیت مردم و كشور در سال‌های دفاع مقدس ، باید از كاربردی ‌ترین روش‌های اشاعه فرهنگ دینی كه اعزام كاروان راهیان نور از مهم ترین آنها است بهره بگیریم.

فرمانده سپاه بهشهر گفت : برای انتقال موثر فرهنگ شهادت و ایثار به اعزام كاروان راهیان نور باید توجه بیشتری شود.

وی افزود : كاروان بزرگ فرهنگی راهیان نور یكی از راه‌های مهم و موثر برای مقابله با تهدیدات فرهنگی دشمنان است كه باید بیش از سال‌های گذشته مورد توجه قرار گیرد.ك/3

7331/1654