همدان- ساق هاي طلايي دونده هاي جوان و خوش آتيه همداني سال موفقي را براي اين رشته ورزش در ميادين ملي و بين المللي رقم زد.

بگزارش روز دوشنبه ایرنا، كسب مدال های رنگارنگ در مسابقات ملی و تورنمنت های بین المللی توسط دونده های جوان همدان نشانگر برنامه ریزی اصولی در راستای استعدادیابی و پرورش مناسب این قشر از ورزشكاران استان همدان است.

دو ومیدانی همدان سابقه درخشانی در مسابقات مختلف ملی و بین المللی دارد و پیشكسوتان این رشته ورزشی تا به امروز نیز در میدان های مختلف بویژه رقابت های آسیایی صاحب عنوان و جایگاه شایسته هستند.

سید حسن حسینی و رحیم سعید زاده از جمله پیشكسوتان این رشته ورزشی هستند كه امسال در رقابت های دو ومیدانی صاحب نشان های قهرمانی شدند.

هیات دو ومیدانی استان همدان در سال های اخیر با تدوین برنامه استعدادیابی و بكارگیری مربیان سازنده در این رشته توانسته در عرصه قهرمانی بسیار موفق عمل كند و این اقدام موثر موجبات افتخارآفرینی در این ورزش را بیش از گذشته مهیا ساخته است.

مسعود بنوان، مهدی محمدی و مهدی زارع نژاد و دیگر مربیان سازنده این رشته ورزشی در استان همدان توانسته اند با پرورش استعدادهای ناب دو ومیدانی، جایگاه این رشته ورزشی را به لحاظ مدال آوری در كشور ارتقا چشمگیری دهد.

كسب مقام قهرمانی و نایب قهرمانی در مسابقات دو ومیدانی و صحرانوردی دانش آموزان جهان و آسیا در كشورهای لهستان و مغولستان توسط علی عالمی، شاهین یزدان، سمیه شمس، زینب احدی و اكرم اسدی از نتایج درخشان رده های سنی پایه این رشته ورزشی در استان همدان است.

شهرام زیركی از جوانان دو و میدانی كار همدان نیز امسال موفق شد ركورد رشته دهگانه باشگاههای ایران در رده جوانان را با امتیاز 6420 به نام خود به ثبت برساند.

سهیلا مرادی از دیگر دونده های جوان همدان نیز امسال توانست ضمن كسب عنوان قهرمانی مسابقات كشوری در ماده 60 متر، با درخشش در مسابقات بین المللی داخل سالن جام فجر، راهی مسابقات جهانی تركیه شود.

محمد خزایی، كرم سهرابی، حمید اسلامی، حسن لاچینی، مسعود سهرابی و زاهد ده پهلوان از دیگر قهرمانان و مدال آوران دو ومیدانی استان همدان طی سالیان گذشته به شمار می روند.

امروزه رشته دو ومیدانی همدان با انسجام و همدلی اعضای این هیات ورزشی توانسته پیشرفت های قابل توجهی داشته باشد و این موفقیت مرهون تلاش وافر مربیان سازنده و قهرمانان خوش آتیه است.

كسب این نتایج ارزشمند و تحسین برانگیز موجب شد تا شمار علاقه مندان به این ورزش بیشتر شود و از سوی دیگر، انگیزه مربیان را برای حضوری بیشتر دوچندان سازد.

رییس هیات دو و میدانی استان همدان در این باره گفت: مربیان دو و میدانی استان دوندگان بزرگی را پرورش می دهند كه هر یك در سطح ملی و حتی جهان حرفهای زیادی برای گفتن دارند.

'مرتضی خورشیدی' افزود: مربیان بزرگ استان همچون 'بنوان' و 'محمدی' دوندگان قابلی را استعدایابی و به جامعه دو و میدانی معرفی می كنند، هر چند هیچ كجا نامی از این افراد برده نمی شود.

وی ادامه داد: دونده نابینایی به نام 'اسلامی' كه چندی پیش موفق شد سهمیه پارالمپیك را كسب كند، زیر نظر این مربیان تمرین می كند، 'شاهین یزدان' هم كه از قهرمانان كشور به شمار می آید در دامن چنین مربیانی پرورش یافته است.

خورشیدی اضافه كرد: مربیان ما چند سال است كه استعدادهای خوبی را كشف كرده اند و مدام با این افراد كار می كنند، یكی از این افراد 'سهیلا مرادی' است كه چندی پیش قهرمان دوی 60 متر كشور و جام بین المللی فجر شد.

وی كه چهار سال است ریاست هیات دو و میدانی استان همدان را بر عهده دارد، خاطرنشان كرد: سهیلا مرادی یكی از بهترین دوندگان ایران است و می تواند با برندگان مطرح آسیا و جهان رقابت كند.

رییس هیات دو و میدانی استان همدان درباره پیست دو میدانی 'قدس' نیز تصریح كرد: این پیست شش خطه است و این در حالی است كه پیست استاندارد جهانی هشت خطه است اما این موضوع مشكل محسوب نمی شود و بچه های ما می توانند در پیست شش خطه هم تمرین كنند.

خورشیدی اضافه كرد: مشكل این پیست آسفالته بودن پشت دروازه ها است چراكه پشت دروازه محل تمرین رشته هایی مانند پرتاب نیزه و پرتاب دیسك است.

وی در پایان اذعان كرد: بسیاری از اقدامات هیات دو و میدانی به علت كمبود امكانات نیمه كاره مانده است، البته این مشكل ما و اداره ورزش و جوانان استان نیست و سازمان تجهیز و توسعه اماكن ورزشی باید به ما توجه داشته باشد.

رییس هیات دوومیدانی همدان با اشاره به سرمایه گذاری های انجام شده در رده های سنی نوجوانان و جوانان اظهار داشت: تلاش خود را در راستای كسب مدال های متعدد در رشته پایه و پرمدال دوومیدانی داشته ایم.

گزارش از: میثم ناصرنژاد

7520/576