۶ آبان ۱۴۰۲، ۱۰:۳۸
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 85272741
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شکوفایی غزال‌های تیزپا در روستاهای همدان

۶ آبان ۱۴۰۲، ۱۰:۳۸
کد خبر: 85272741
شکوفایی غزال‌های تیزپا در روستاهای همدان

همدان- ایرنا- محبوبیت رشته دو ومیدانی در بین روستاییان همدان به اوج خود رسیده است و تاکنون طبق آمارهای اعلام شده، ۱۰ هزار دونده در سطح روستاهای این استان استعدادیابی شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا رشته دو ومیدانی همدان از دیرباز ویترینی از افتخارات را در دوهای استقامتی، صحرانوردی و سایر ماده‌های رقابتی در میادین ملی و بین المللی داشته و اکنون نیز استمرار این موفقیت‌ها سبب شده تا روستاها در فعال‌سازی این رشته خیز بردارند.

این موفقیت حاصل تلاش شبانه روزی اعضای هیات دو ومیدانی، مربیان استعدادیاب و قهرمان پرور و نیز استعداد ذاتی همدانی‌ها در رشته دو ومیدانی است.

برخی کارشناسان معتقدند که قرار گرفتن همدان در ارتفاع و شرایط کوهستانی منطقه سبب شده تا ورزشکاران دونده این استان در سطوح ملی و بین المللی همواره موفق باشند.

کسب مدال‌های رنگارنگ در مسابقات ملی و تورنمنت‌های بین المللی توسط دونده‌های جوان همدان نشانگر برنامه‌ریزی اصولی در راستای استعدادیابی و پرورش مناسب این قشر از ورزشکاران استان همدان است.

دو ومیدانی همدان سابقه درخشانی در مسابقات مختلف ملی و بین المللی دارد و پیشکسوتان این رشته ورزشی تا به امروز نیز در میدان‌های مختلف به ویژه رقابت‌های آسیایی صاحب عنوان و جایگاه شایسته هستند.

دو ومیدانی همدان سابقه درخشانی در مسابقات مختلف ملی و بین المللی دارد و پیشکسوتان این رشته ورزشی تا به امروز نیز در میدان‌های مختلف به ویژه رقابت‌های آسیایی صاحب عنوان و جایگاه شایسته هستند.

هیات دو ومیدانی استان همدان در سال‌های اخیر با تدوین برنامه استعدادیابی و بکارگیری مربیان سازنده در این رشته توانسته در عرصه قهرمانی بسیار موفق عمل کند و این اقدام مؤثر موجب افتخارآفرینی در این ورزش را بیش از گذشته مهیا ساخته است.

مسعود بنوان، سعید سعیدی منش، مهدی محمدی و مهدی زارع نژاد، سیدکاظم اسدی، کرم سهرابی، مصطفی قاسمی، ایرج مرادی و دیگر مربیان سازنده این رشته ورزشی در استان همدان توانسته‌اند با پرورش استعدادهای ناب دو ومیدانی، جایگاه این رشته ورزشی را به لحاظ مدال آوری در کشور ارتقا چشمگیری دهند.

شکوفایی غزال‌های تیزپا در روستاهای همدان

شکوفایی استعدادهای روستانشین

بزرگترین طرح استعدادیابی دوندگان علاقه‌مند در رشته صحرانوردی کشور در رده‌های سنی نوجوانان و جوانان از سال قبل در همدان آغاز شده و تاکنون ۱۰ هزار دونده صحرانورد نوجوان و جوان در شهرهای مختلف استان همدان در این طرح شرکت داشته و از این تعداد ۴۰۰ دونده برتر نیز در مسابقه انتخابی حضور یافتند.

رئیس هیات دو ومیدانی همدان در این باره گفت: طرح استعدادیابی دو ومیدانی در روستاهای مختلف این استان همچنان ادامه دارد و دستگاه‌های مختلف همچون سپاه، پایگاه‌های مقاومت بسیج، ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌ها و شهرداری با این طرح همکاری دارند.

مسعود بنوان افزود: ۱۶۰ پایگاه استعدادیابی رشته دوومیدانی در سطح روستاها و شهرهای مختلف استان همدان شکل گرفته و فعالیت مستمر دارند.

۱۶۰ پایگاه استعدادیابی رشته دوومیدانی در سطح روستاها و شهرهای مختلف استان همدان شکل گرفته و فعالیت مستمر دارند.

وی اضافه کرد: طرح استعدادیابی دونده‌های مستعد روستانشین در بیش از یک هزار روستا انجام خواهد شد و در کشور بی‌نظیر است.

روستاها منبع استعدادهای نهفته

کارشناس رشته دو ومیدانی همدان نیز در این باره می‌گوید: روستاها منبع غنی از استعدادهای ناشناخته هستند و اگر گریزی به مدال آوران کشوری، آسیایی، جهانی و حتی المپیک داشته باشیم، ریشه در روستاها داشته‌اند.

سیداصغر ذوقی افزود: دو ومیدانی همدان در دوره ریاست جدید با رویکرد متفاوت به نسبت گذشته، استعدادیابی را در اولویت قرار داده و روستاها را نشانه گذاری کرده است.

وی اضافه کرد: معتقدم این طرح ورزش را در روستاها زنده کرده و در تمام فصول سال شاهد فعالیت گسترده در قالب مسابقات چندجانبه روستایی، لیگ دهیاری‌ها و سایر رویدادها هستیم.

دبیر هیات دو ومیدانی همدان ادامه داد: برنامه جدید استعدادیابی دو ومیدانی در همدان از سال گذشته با روش جدید با حضور در روستاها و مدارس استان شتاب زیادی گرفته است، پیش از این استعدادیابی منحصر به حضور در پیست دو ومیدانی همدان بود و به صورت موردی به روستاهای مستعد سفر می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه دو ومیدانی یکی از رشته‌های موفق در بین جوانان و نوجوانان این استان است، یادآور شد: همدان به جهت موقعیت جغرافیایی و ارتفاع مناسب و پرورش دوندگان مستعد یکی از قطب‌های مهم دوهای استقامت در سطح کشور است که حضور دوندگان همدانی در مقاطع مختلف تیم‌های ملی مزید بر علت است.

لیگ دهیاری‌ها، الگوی کشوری

رئیس کمیته دو صحرانوردی فدراسیون دو ومیدانی کشور، برگزاری لیگ دهیاری‌ها در همدان را الگوی کشوری دانست و گفت: این طرح مسیر شناسایی و پرورش استعدادها را هموار ساخته است.

بنوان افزود: لیگ دهیاری‌ها هر هفته و در تمامی فصول در سطح روستاهای استان همدان انجام می‌شود و اقدامی بسیار موثر در شکوفایی نخبه‌های این ورزش است.

وی اضافه کرد: دو ومیدانی همدان بیش از نیم قرن سابقه فعالیت رسمی در میادین ملی و بین المللی را در تاریخ ورزش این استان دارا است و هم اکنون در اوج خود قرار دارد.

بنوان خاطرنشان کرد: این استعدادیابی نباید فقط منحصر به دو ومیدانی باشد و ضرورت دارد سایر ارگان‌ها نظیر آموزش و پرورش نیز همکاری لازم را داشته باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha