اروميه - رييس اداره مرتع منابع طبيعي و آبخيزداري آذربايجان غربي گفت: سال گذشته بيش از يك هزار و 850 هكتار از مراتع استان احيا وبذر پاشي شده است.

میر صمد سیدموسوی روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: برای احیا و بذرپاشی این اراضی از 18 هزار كیلو انواع بذرهای مرتعی استفاده شده است.

وی اضافه كرد: در آذربایجان غربی افزون بر دو میلیون و هفتصد هزار هكتار مرتع وجود دارد كه همه ساله با اجرای طرحهای مرتعداری ، این عرصه ها حفاظت و احیا می شوند.

وی اظهار كرد : در این راستا با مشاركت بهره برداران و مجریان طرح های مرتعداری بذر پاشی و عملیات اصلاح مراتع انجام می شود كه این امر زمینه ساز تقویت همكاری روستاییان با این اداره كل در حفظ و نگهداری مراتع شده است.

موسوی گفت: اجرای دوره های آموزش و ترویجی از مهمترین اقدامات اداره كل منابع طبیعی آذربایجان غربی در بحث حفظ و حراست از مراتع می باشد كه در افزایش آگاهی های علمی و فنی روستاییان نقش موثری داشته است.

وی جایگاه مراتع در استان را با توجه به دامداری بودن منطقه مهم ارزیابی كرد و گفت: مراتع نقش بسزایی درجلوگیری از فرسایش خاك، تولید علوفه و جذب نزولات آسمانی دارند كه به همین منظورتمامی مردم و مسوولان باید در شكوفایی و توسعه فضای سبز مراتع استان مشاركت حداكثری داشته باشند.

8137/583