ساري - رييس اداره محيط زيست بابل گفت : شهروندان با رعايت نكات زيست محيطي زباله ها را در سطح خيابان ها رها نكنند.

' محمد خالقی ' روز شنبه به مناسبت آغاز هفته زمین پاك در حاشیه برنامه حركت نمادین پاك سازی زباله های اطراف پل ' محمد حسن خان ' و رودخانه ' بابلرود ' در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : برخی از مردم با رها كردن زباله ها در حاشیه رودخانه ها ، اطراف پل و خیابان ها ، آلودگی زمین پاك را تشدید می كنند.

وی با اشاره به این مطلب كه تولید زباله در روستاها توجیه خاصی ندارد ، ادامه داد : متاسفانه بسیاری از روستاییان با پرت كردن زباله در خیابان ها باعث ایجاد آلودگی زیست محیطی می شوند ، كما اینكه زباله یك ماده ای است كه می تواند زمین های كشاورزی ، درختان و باغ را تقویت كند.

خالقی با اشاره به اینكه فرهنگ سازی یكی از راه های كاهش تولید زباله از سوی مردم است ، گفت : رفع مشكل زباله عزم جدی را از سوی مردم و مسوولان می طلبد.

وی از مردم خواست تا از سفره ها و ظروف یك بار مصرف در زمان غیر ضرور برای كاهش زباله استفاده نكنند چرا كه تجزیه این محصولات زمان بر است و این به محیط زیست صدمه وارد می كند.

رییس اداره محیط زیست بابل با اشاره به اینكه دوم الی نهم اردیبهشت ماه در تقویم ایران به روز زمین پاك نامگذاری شده است ، افزود : در طول این مدت آموزش دانش آموزان در كاهش و دفع بهداشتی زباله از سوی همكاران محیط زیست بابل با ورود به هر مدرسه ای به مدت 15 دقیقه از جمله برنامه ها مهم در این هفته است.ك/3

7328/1654