اروميه - استاندار آذربايجان غربي با بزرگداشت ياد و خاطره استان شهيد مرتضي مطهري و تجليل از افكار و انديشه هاي آن شهد بزرگوار گفت: ابعاد مختلف شخصيتي شهيد آيت الله مطهري بايد در شان و منزلت استاد تبيين شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، وحید جلال زاده روز یكشنبه در آیین تجلیل از معلمان نمونه استان افزود: متاسفانه در سطح كشور دچار نوعی افت در برگزاری آیین ها و مناسبت های فرهنگی شده ایم و شان نزول مناسبت ها به فراموشی سپرده شده است .

وی با تاكید بر گرامیداشت مقام آیت الله مطهری اظهار كرد: ابعاد مختلف شخصیت این عالم بزرگ باید برای نسل جوان امروز شناسانده شود.

استاندار آذربایجان غربی اضافه كرد: تعلیم بدون تربیت مقوله ای ناقص است و این دو مكمل یكدیگر هستند.

جلال زاده ادامه داد: انسان از آغاز آفرینش نیاز به تعلیم و تربیت دارد و رسالت انبیای الهی نیز تعلیم و تربیت انسان بوده است چرا كه تربیت و تزكیه علم را اثر بخش می كند.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینكه برخی از علوم و پیشرفت های علمی كه در جهان امروز علیه بشریت استفاده می شوند در اثر تعلیم بدون تربیت به وجود آمده اند گفت: در طول تاریخ شاهد بوده ایم كه بسیاری از عالمان تهی از تربیت و تزكیه جهان را به ‌آتش كشیده اند و سبب بروز بسیاری از مشكلات شده اند.

وی اظهار كرد: نباید بزرگداشت مقام معلم تنها به یك روز و هفته خلاصه شود بلكه بزرگداشت مقام آیت الله مطهری و معلمان در طول سال مدنظر تمامی افراد جامعه باشد.

جلال زاده دانشگاه ها، آموزش و پرورش و همه مجامع فرهنگی استان را برای بازشناسی و توجه بیشتر به كتب، عقاید و دیدگاه های این عالم بزرگوار و فرهیخته دعوت كرد و گفت: نباید اجازه دهیم كم كاری ها در این حوزه ادامه یابد.

استاندار آذربایجان غربی تعداد تیراژ و تنوع آثار و كتاب های شهید مطهری را به عنوان یك اسوه و رهبر فكری كم نظیر دانست و تاكید كرد: شهید مطهری با عقاید خاص اسلامی و انقلابی خود دارای زندگی قابل تامل و اندیشه ای بلند و همتی عالی است كه ضرورت دارد در راستای معرفی كتاب های ایشان به قشرهای مختلف جامعه اقدامات گسترده ای صورت گیرد.

جلال زاده با اشاره به اینكه بسیاری از كتاب های شهید مطهری كه قبل از انقلاب نوشته شده توان پاسخگویی به بسیاری از سوالات و شبهات مردم جامعه امروز را دارد اضافه كرد: این وظیفه قشر فرهنگی و فرهیختگان جامعه است كه برای آشنایی جوانان با آثار و اندیشه های ایشان گام های ارزنده ای را بردارند.

در ادامه این آیین در بیست و هشتمین یادواره تجلیل از مقام معلم و گرامیداشت یاد و ‌خاطره چهار هزار و 900 معلم شهید استان، از 13 معلم نمونه كشوری، 112 معلم نمونه استانی و 761 معلم نمونه منطقه ای در ارومیه تجلیل شد.

همچنین در این آیین از كاظم جعفری معلم نمونه كه با نیت الهی هزینه های حج خود را جهت درمان یكی از دانش آموزان خود كه دچار بیماری سرطان بود پرداخت كرده بود با اهدای لوح تقدیر مورد تجلیل قرار گرفت.

جلال زاده در این‌ آیین از نمایشگاه نقاشی و دلنوشته های دانش آموزان ارومیه ای در راستای بزرگداشت مقام معلم بازدید كرد.

7125/583