كرمانشاه - استاندار كرمانشاه گفت: با استفاده از منابع عظيم و ارزشمندي كه در جامعه اسلامي مانند قرآن كريم، نهج البلاغه، احاديث و روايات از سوي پيامبر اسلام (ع)، ائمه اطهار (ع) و بزرگان دين وجود دارد مي توان جامعه را متحول و به سمت نيكي ها، خوش رفتاري و اخلاق پسنديده سوق داد.

سید دادوش هاشمی روز چهارشنبه در همایش ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منكر استان كه با حضور حجت الاسلام والمسلمین رنجبر مسول امور استانها و نظارت و پیگیری ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منكر كشور در مجتمع بعثت برگزار شد، افزود: هدف خداوند متعال از خلقت انسان بر این منوال نبوده كه تنها انسان چند صباحی در این دنیا زندگی كند و بعد زندگی را رها كند بلكه هدایت انسان ها به سوی كمال و سعادت از سوی پیامبران و ائمه اطهار (ع) هدف از ایجاد خلقت توسط خداوند متعال بوده است.

وی با بیان اینكه خداوند متعال برای هدایت انسان ها به صورت لحظه ای نیز دارای برنامه و دستورات لازم است، اظهار داشت: قرآن كریم برای همه اعصار و دوران ها كتابی زنده و پویا است و در این كتاب مقدس برای هدایت انسان ها به سمت كمال و خوشبختی، حقانیت و سعادت تفاسیر ارزشمند و بی نظیری وجود دارد.

استاندار كرمانشاه همچنین با اشاره به مطالب ارزشمند در نهج البلاغه تصریح كرد: انسان با مراجعه به قرآن كریم و نهج البلاغه می تواند ضمن شناسایی مسیر درست، در جلوگیری از افراد دیگر به سمت بدی تاثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: شخص برای اینكه گفتار و كردارش در جامعه اثربخش باشد باید اعتقاد قلبی به فلسفه دین داشته باشد لذا در این صورت است كه فرد می تواند به ایفای نقش امر به معروف و نهی از منكر در جامعه اقدام نماید.

هاشمی اظهار داشت: اگر اعتقاد قلبی به انجام كارها نداشته باشیم هیچ كار مثبت و تاثیرگذاری صورت نخواهد گرفت.

وی از فرمانداران خواست كه در راستای تقویت بیش از پیش ستادهای احیای امر به معروف و نهی از منكر با دعوت از افراد تاثیرگذار و نقش آفرین در جامعه اقدام نمایند.

استاندار كرمانشاه همچنین نقش آموزش را در انجام عمل درست امر به معروف و نهی از منكر در جامعه بسیار مهم ارزیابی كرد.

567/ 1645