امام جمعه کرمانشاه: حج جزو شعائر دین و جوهره اسلام است

کرمانشاه- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: خداوند حج را از شعائر بزرگ قرار داده و به دلیل اهمیت بالای آن، جزو شعایر دین و جوهره دین اسلام است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله «مصطفی علما» روز چهارشنبه در دیدار دست اندرکاران حج و زیارت استان، از فریضه حج به عنوان عبادت بزرگ و همه جانبه یاد کرد.

وی اظهار داشت: تمام عالم تحت نظر خداوند متعال است و همه چیز به اذن خداوند است، بعد از نماز هیچ عبادتی مانند حج پراسرار نیست و به دلیل اهمیت آن توسط خداوند متعال مدیریت می شود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تأکید کرد:  این سعادت بزرگی است که عده ای می توانند به خانه خدا مشَرف شوند، لذا باید این فرصت را مغتنم بشمارید و قدر بدانید و حقیقتا خودتان را پیدا کنید، باید از طریق برنامه حج همسایه خداوند شوید.

وی اظهار داشت: هر چیزی در زندگی عکس العملی دارد، لذا سعی کنیم خوب رفتاری داشته باشیم، دست اندرکاران حج وظیفه دارند از هرنظر موجبات آسایش و آرامش حجاج کرمانشاهی را فراهم کنند.

براساس برنامه ریزهای انجام گرفته حدود ۱۵۰۰ نفر از استان کرمانشاه در قالب نیروهای عوامل شامل ستادی، اجرایی، پزشک، خدمات و غیره ۳۹ هزار و ۶۳۰ زائر حج تمتع ۱۴۰۱ را همراهی خواهند کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha