ساري – مازندران ، ديار علويان ، در روز عيد مبعث ، آغازين روز نزول وحي آسماني بر پيامبر نور و رحمت سراسر غرق در شادي و شعف است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، مردم ولایتمدار مازندران در این عید بزرگ با چراغانی سردرب منازل و اماكن عمومی ، خیابان ها و معابر ، پخش كردن شیرینی و شكلات ، عید مبعث پیامبر گرانقدر اسلام ، حضرت محمد مصطفی (ص) را جشن گرفتند.

عید مبعث ، عیدی است كه در آن بانگ وحی در غار حرا طنین انداز شد تا پیامبر رحمت و مهربانی ، راه سعادت و كمال را به بشریت نشان دهند ، پیامبری كه بر اساس نص صریح كلام وحی ، برای به كمال رساندن مكارم اخلاق مبعوث شدند.

پیامبر رحمت للعالمین ، مبعوث شدند تا جهل ، نادانی و خرافات را از جامعه بزادیند و بشریت را به سوی كمال و قرب الهی راهنمایی كنند و چشم جهانیان به وحی الهی گشوده شود.

اخلاق نیكو ، مهربانی ، صله رحم و فروبردن خشم از ویژگی های رسول اكرم (ص) است و بشریت باید از این رفتار نیكو و خردمندانه الگو بگیرد تا به قرب الهی برسد.

اسلام همان نور ، روشنای و هدایت در این روز بزرگ نمایان شد و رسول خوبی ها و مهربانی ها و شفقت ، این وظیفه مهم و خطیر را به دوش كشیدند تا بشریت را به سعادت و كمال برسانند.

مردم مازندران از پیر و جوان ، همراه با سایر مردم ایران اسلامی در روز عید باشكوه مبعث كه از بزرگ ترین اعیاد مسمانان است ، در مراسم عید مبعث حضوری پر رنگ و باشكوه دارند.

مازندرانی ها با نصب پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ، آذین بندی خیابان ها ، چراغانی كردن معابر عمومی و با پخش كردن شیرینی ، شربت و چای به شادی و شعف پرداختند و این عید برزگ را جشن گرفتند.

در شب عید بزرگ مبعث نیز مردم مازندران مراسم جشن و سرور برپا كردند تا ارادات و سرسپردگی خود را به خاندان عصمت و طهارت (ع) نشان دهند.ك/4

519/1654