دیار علویان در مبعث پیامبر نور و رحمت غرق در شادی و شعف است

ساری – ایرنا - مازندران، دیار علویان ، در خجسته سالروز بعثت پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) سراسر غرق در شادی و شعف است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، همزمان با فرا رسیدن ۲۷ رجب، سالروز مبعث پیامبر گرامی اسلام، دیار علویان غرق در نور و جشن و شادی شد و مردم این استان با برگزاری آیین‌های مختلف این عید بزرگ مسلمانان را گرامی داشتند.

مردم ولایتمدار مازندران در این عید بزرگ با چراغانی سردرب منازل و اماکن عمومی ، خیابان ها و معابر ، پخش کردن شیرینی و شکلات ، عید مبعث پیامبر گرانقدر اسلام ، حضرت محمد مصطفی (ص) را جشن گرفتند.

مردم مازندران در شب عید مبعث نیز با حضور در حسینیه‌ها، مساجد و تکایا با برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی و هنری، مبعث میامبر اکرم (ص) عید بزرگ مسلمانان را به یکدیگر تبریک گفتند.

دیار علویان در مبعث پیامبر نور و رحمت غرق در شادی و شعف است

در مرکز استان مازندران نیز مردم شهر ساری در سالروز بعثت میامبر اکرم (ص) با شرکت در آیینی که در دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه ساری برگزار شد، این عید بزرگ مسلمانان را جشن گرفتند و برای یکدیگر آرزوی صحت و سلامتی کردند.

مردم مومن و ولایتمدار مازندران در مناطق مختلف شهر و روستا، با آذین بندی مساجد، حسینیه ها، خیابان ها و معابر عمومی با برگزاری مراسم های مختلف و پخش شیرینی و شکلات مبعث را گرامی داشتند.

ایستگاه‌های صلواتی نیز در سطح استان برپا شده است و دست اندرکاران آن با پخش شربت و شیرینی این جشن را به مردم تبریک می‌گویند.

اصناف و بازاریان نیز با چراغانی و آذین بندی کردن محوطه بازار و خیابان‌ها و برافراشتن پرچم‌های رنگی مزین به نام مبارک محمد(ص) بخشی از عشق، ارادت و دلبستگی خود را به رسول اکرم(ص) و خاندان پاکش ابراز داشتند.

بقاع متبرکه و امامزادگان مازندران نیز به محلی برای پخش شیرینی و نذورات مردم مسلمان و شهید پرور این استان تبدیل شده است.

عید مبعث ، عیدی است که در آن بانگ وحی در غار حرا طنین انداز شد تا پیامبر رحمت و مهربانی ، راه سعادت و کمال را به بشریت نشان دهند ، پیامبری که بر اساس نص صریح کلام وحی ، برای به کمال رساندن مکارم اخلاق مبعوث شدند.

پیامبر رحمت للعالمین ، مبعوث شدند تا جهل ، نادانی و خرافات را از جامعه بزادیند و بشریت را به سوی کمال و قرب الهی راهنمایی کنند و چشم جهانیان به وحی الهی گشوده شود.

اخلاق نیکو ، مهربانی ، صله رحم و فرو بردن خشم از ویژگی های رسول اکرم (ص) است و بشریت باید از این رفتار نیکو و خردمندانه الگو بگیرد تا به قرب الهی برسد.

اسلام همان نور ، روشنای و هدایت در این روز بزرگ نمایان شد و رسول خوبی ها و مهربانی ها و شفقت ، این وظیفه مهم و خطیر را به دوش کشیدند تا بشریت را به سعادت و کمال برسانند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha