مريوان – رئيس روابط عمومي اداره كل صنعت، معدن و تجارت استان كردستان گفت: روزانه حدود 7 تن مرغ يارانه اي در مريوان توزيع مي شود.

بهروز ابراهیم آبادی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: در شهرستان مریوان شش شعبه فروش مرغ یارانه ای با قیمت مصوب دولتی چهار هزار و 700 تومان وجود دارد كه مرغ مورد آنها از مرغداری های شهرستان تامین می شود.

وی خاطر نشان كرد: برای هر یك از این شعبات در زمان توزیع یك بازرس وجود دارد كه بر روی توزیع این شعبات كار نظارت را انجام می دهد.

وی همچنین افزود: پخش مرغ یارانه ای با نرخ مصوب دولتی فعلاً ادامه خواهد داشت تا قیمت مرغ در بازار آزاد كاهش یابد.

وی در ادامه از واردات مرغ در آینده نزدیك برای تنظیم بازار خبر داد و گفت: در ماه مبارك رمضان 60 بازرس و علاوه بر آن بازرس های اتحادیه مرغداران و بازرسان افتخاری برای كنترل قیمت مرغ در استان در نظر گرفته شده است تا از بالا رفتن مرغ و احتكار آن جلوگیری شود.

ابراهیم آبادی عنوان كرد: نظارت بر مرغ گوشتی از زمان تخم ریزی تا مرحله ذبح بر عهده جهاد كشاورزی است و از زمان كشتار تا پخش و توزیع نیز بر عهده اداره صنعت، معدن و تجارت است.

وی گفت: دلیل گرانی مرغ ربطی به این سازمان ندارد بلكه متولی اصلی مرغ، جهاد كشاورزی است.

وی در ادامه افزود: اداره صنعت، معدن و تجارت به هركدام از مرغداری ها به ازای هر كیلو مرغ گوشتی دو و نیم كیلو سویا با نرخ دولتی اختصاص خواهد داد تا مرغداران با این سهمیه دولتی قیمت های خود را كاهش دهند.

شایان ذكر است شهرستان مریوان یكی از تولید كندگان اصلی مرغ گوشتی در استان و حتی كشور است.

در شهرستان مریوان روزانه بیش از 15 تن مرغ مصرف می شود در حالی كه روزانه فقط 7 تن مرغ یارانه ای توزیع می گردد.

7347/533