مشهد- نماينده مردم خواف و رشتخوار درمجلس شوراي اسلامي گفت: روز قدس روز هشدار به ابرقدرتهاي زياده خواه جهان و متجاوزان به حقوق انسانهاست.

محمود نگهبان سلامی روز پنجشنبه در آستانه روز قدس در گفت و گو باخبرنگار ایرنا افزود: امام خمینی (ره) روز قدس را روز اسلام دانست و در این روز باید اسلام احیا گردد.

وی اظهارداشت: حضور و شركت گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس این هشدار را به ابرقدرتهای جهان می دهد كه ملت آزاده ایران و جهان اسلام به هیچ وجه زیر سلطه استكبار نمی روند.

وی تاكید كرد: ملت ایران و مسلمانان جهان با حضور در راهپیمایی روز قدس، دادخواهی مظلومان را در جهان اعلام می كنند.

این نماینده مجلس افزود: بیداری اسلامی در جهان نتیجه حضور گسترده مردم در طول سالهای اخیر است زیرا حضور آگاهانه مردم افكار عمومی را نیز روشن و آگاه كرده و همین امر بیداری اسلامی را در جهان رقم زده است.

نگهبان اظهارداشت: روز قدس بیانگر قدرت اسلام و مسلمین جهان است و معتقدیم این ظرفیت عظیم مسلمانان جهان است كه می توانند با اتحاد و یكپارچگی ، رژیم اشغالگر قدس را كه به مثابه یك غده سرطانی است از میان بردارند.

وی گفت: این همان فرمایش امام راحل است كه اگر هر مسلمان یك سطل آب بریزد، رژیم صهیونیستی را آب می برد.

نماینده خواف و رشتخوار با پیش بینی از حضور پررنگ و موثر ملت بزرگ ایران در راهپیمایی روز قدس، افزود: به اعتقاد من مردم ایران امسال نیز همانند سالهای گذشته حضور گسترده و یكپارچه ای را رقم خواهد زد و در كنار آنان مسلمانان سایر كشورها نیز حضور خوبی خواهند داشت.

وی گفت: با توجه به گسترش بیداری اسلامی در منطقه و جهان امیدواریم در آینده نزدیك شاهد پیروزی به حق مردم مظلوم فلسطین باشیم./3

7496 /664