ياسوج - مدرس حوزه و دانشگاه با تسليت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)، گفت: آن حضرت در زمان حيات خود در زمينه جهاد علمي و فرهنگي تلاش هاي چشمگيري انجام داد و به توفيقات ارزنده اي نيز دست يافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام 'امرالله اندرزیان' روز چهارشنبه در آیین سوگواری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در یاسوج افزود: آن حضرت همچون سایر ائمه اطهار (ع) در راه نبرد تمام عیار با ظالمان، سلطه گران، مستبدان و افراد فاسق به درجه رفیع شهادت نایل شد.

وی بیان كرد: مبارزات امام جعفر صادق (ع) در سه بخش شامل بیان احكام الهی، تبیین امامت و مقابله پنهانی با دشمنان دین مبین اسلام خلاصه می شود.

اندرزیان اظهار داشت: امام جعفر صادق (ع) علاوه بر این سه رسالت مهم در زمینه تربیت حدود چهار هزار شاگرد به منظور پاسداری هر چه بیشتر از احكام الهی و معارف اسلامی نیز تلاش های چشمگیر و اقدامات مهمی انجام داد.

وی عنوان كرد: در دوران حیات امام جعفر صادق (ع) خفقان شدیدی بر جامعه حاكم بود و آن حضرت تحت نظر خلفای جور بنی عباس قرار داشت.

اندرزیان ابراز داشت: امام جعفر صادق (ع) همواره در حال مبارزه با حكومت بنی عباس، مكتب های انحرافی، بدعت ها و امور خرافی رایج در جامعه بود و پیروان آن حضرت نیز می بایست اهل جهاد و مبارزه باشند.

مدرس حوزه و دانشگاه افزود: مكتب امام جعفر صادق (ع) همچون سایر ائمه اطهار (ع) مكتب تفكر، تدبر، اندیشه و عقلانیت بود و آن حضرت با هرگونه تندروی، كندروی، افراط و تفریط به شدت مخالفت و مقابله می كرد.

اندرزیان گفت: تربیت یافتگان، پیروان، دوستداران و ارادتمندان امام جعفر صادق (ع) نیز می بایست با تاسی از آن حضرت اینگونه باشند.

وی بیان كرد: بكارگیری فرامین امام جعفر صادق (ع) و سایر ائمه اطهار (ع) موجب سعادت دنیوی و اخروی مسلمانان و بویژه شیعیان خواهد شد.

اندرزیان اظهار داشت: پیرو ائمه اطهار (ع) بودن و حضور در مراسم شهادت و ولادت آنان توفیق الهی است كه می بایست قدردان آن بود.

وی عنوان كرد: دلیل نامگذاری امام جعفر صادق (ع) به رییس مذهب تشیع آن است كه در زمان حیات وی فرصت مناسبی برای بیان احكام الهی و معارف اسلامی بوجود آمد در حالی كه در زمان حیات سایر ائمه اطهار (ع) فرصت و شرایط چندانی ایجاد نشد.

671/7535/506