عده‌ای در زمان اغتشاشات باسکوت خود آب به آسیاب دشمن ریختند

نوشهر- ایرنا- عضو هیات علمی و مدیر گروه معارف دانشگاه هنر تهران گفت : عده ای در زمان اغتشاشات سال گذشته باسکوت، آب به آسیاب دشمن ریختند و باعث شادی استکبار جهانی شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام هادی یعقوب زاده روز شنبه در نخستین همایش ملی جهاد تبیین، راهکار مقابله با جریان تحریف در مجتمع فرهنگی، آموزشی و رفاهی امامت چالوس افزود : عده ای پیش از وقوع از این اتفاقات در محافل عمومی در حوزه های مختلف اظهار نظر کردند و دیدگاه های خود را ارایه می دادند اما در این اتفاقات سکوت اختیار کردند، این عده کجا رفتند.

وی اظهار کرد : جهاد تبیین به معنای خطر را به جان خریدن است و برای نهادینه کردن این راهبرد باید همه پای کار بیایند و امروز برای موفقت در این حوزه نیازمند شخصیت هایی چون سردار رشید اسلام سلیمانی هستیم که این شهید در برابر روایتگران تحریف، نقش بی بدیلی داشت.

عضو هیات علمی و مدیر گروه معارف دانشگاه هنر تهران بیان کرد: امروز در کشور جریان های متعددی به راه انداختند جریان های پرنفوذ و باید در برابر این روایتگران تحریف که بنوعی همه ارزش ها، واقعیت های تاریخ اسلام و حتی نظام اسلامی و انقلاب را با فرافکنی زیرسوول می برند باید خیلی هوشیار باشیم.

عده‌ای در زمان اغتشاشات باسکوت خود آب به آسیاب دشمن ریختند

وی بیان داشت : این خیزش‌ها و حرکت ها به مرور زمان و در سایه جهاد تبیین رخ داد و امام جعفر صادق (ع) در حقیقت سازمان تشیع را در قالب سامان وکالت راه اندازی و آن حضرت سازمان فکری تشیع شکل دادند.

رییس علمی شورای سیاست گذاری همایش هم گفت: جهاد تبیین ریشه ادیانی، قرآنی و حتی فرا قرآنی دارد.
حجت الاسلام محمد مهدی باباپور افزود: موضوع جهاد تبیین حدود یک دهه در کشور مطرح و در سال های اخیر رهبری فرزانه تاکید فراوانی روی این موضوع دارد.
به گفته او انبیای الهی در گذشته در برابر خط تحریف قرار گرفته بودند و چنین مسوولیتی داشتند و این مسوولیت به ما رسیده است.
وی بیان داشت : جهاد تببین نام دیگر آن جنگ روایت ها است در دوران مشروطه هم خط صحیح جهاد تبیین را ترسیم کردند.
وی تاکید کرد: باید روایت های صحیح برای جوانانی که این انقلاب را ندیده اند در قالب جهاد تبیین روشنگری کنیم تا روایت های متناقض را خنثی نمود.
باباپور گفت: بعد از فتح خرمشهر چه روایت های متناقض وجود داشت عده ای می گفتند چرا آن زمان جنگ تمام نشد در این زمینه مدیران، مسوولان و حوزوی ها هر کدام در این بخش مسوولیت مهمی دارند.
به گفته وی این خط تحریف ها سبب شده تا جوانان و نوجوانان از هویت خود فاصله بگیرند.
وی افزود : عده ای در صدد ایجاد بحران مشروعیت هستند می خواهند. نظام اسلامی ناکار آمدی جلوه دهند حتی باید مشکلات اقتصادی را تببین کرد که چرا دردیگر بخش ها خوب درخشیدیم اما در این بخش ضعف داشتیم.

این همایش که با همکاری اداراتی مانند حوزه علمیه خواهران، دانشگاه آزاد اسلامی، فرمانداری، سازمان تبلیغات اسلامی و ... برگزار شد بنا به گفته دبیر این همایش حدود ۹۰ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال که از این تعداد ۷۵ مقاله پذیرفته شد و از میان این مقاله ها چهار مقاله ازسوی تهیه کنندگان ارایه و به عنوان مقاله های منتخب برگزیده شد.

در پایان این همایش نویسندگان مقالات برتر تجلیل شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha