ساري - مدير كل بنياد شهيد و امور ايثارگران مازندران با بيان اينكه فرهنگ ايثار و شهادت در واقع فرهنگ خدامحوري و از خودگذشتگي است ، گفت : اين فرهنگ بايد در جامعه تقويت و نهادينه شود و به نسل هاي آتي انتقال يابد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، ' عباسعلی رضایی ' روز چهارشنبه در جلسه كارگروه علمی ، مشورتی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در ساری افزود : شناسایی بسترهای مناسب تقویت ایمان ، فطرت خداخواهی و اشاعه روحیه شهادت طلبی بر مبنای آموزه های دینی می تواند فضای مناسبی را در ترویج این فرهنگ در جامعه ایجاد كند.

وی ، ترویج و الگو سازی فرهنگ ایثار و شهادت ، بزرگداشت یاد شهیدان و تجلیل از ایثارگران حماسه دفاع مقدس مازندران ، اعطای تسهیلات و خدمات فرهنگی و هنری به ایثارگران را از محورهای اصلی این كارگروه عنوان كرد.

رضایی گفت : فرهنگ ایثار و شهادت ، حماسه آفرینی های رزمندگان دلاور در دوران هشت سال دفاع مقدس جهت ماندگاری باید برای نسل های آینده بازگو و بیان شود.

مدیر كل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران اضافه كرد : ما هرچه داریم از فداكاری شهدا ، جانبازان و آزادگان سرافراز است و همسو با این باید یاد و نام شهدا را در جامعه زنده نگه بداریم و از آنان الگو بگیریم و از ایثارگران به عنوان حافظان انقلاب تجلیل به عمل آوریم.

وی با اشاره به اینكه خانواده های معظم شهدا و جانبازان چشم و چراغ این ملت هستند ، گفت : شهدا و جانبازان برای حفظ ارزش های انقلاب و باورهای دینی از جان شیرین خود گذشتند و ما امروز موظفیم از آرمان های امام راحل (ره) ، شهدای گرانقدر و رهبر معظم انقلاب اسلامی پاسداری كنیم.

استان مازندران از بدو پیروزی شكوهمند انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس 10 هزار و 400 شهید ، 32 هزار جانباز و سه هزار آزاده سرافراز تقدیم نظام اسلامی كرد.ك/2

609/1654