رمز بقا و ثبات نظام اسلامی در گرو ترویج فرهنگ شهید و شهادت است

ساری - ایرنا - مدیرکل بنیاد شهبد و امور ایثارگران مازندران گفت: رمز بقا، ثبات، عزت و سرافرازی نظام اسلامی در گرو ترویج و نهادینه شدن فرهنگ شهید و شهادت در جامعه است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ،سعید کهنسال روز دوشنبه در آیین گرامیداشت روز بزرگداشت شهدا با عنوان اینکه شهدا تاریخ سازان عصر حاضر هستند، افزود: امنیت و آرامش فعلی کشورمان به برکت دلاورمردی ها و جانفشانی های رزمندگان اسلام و خون پاک شهداست.

وی اظهار داشت: تفکر و اندیشه شهدا باید با اقدام جهادی و انجام کارهای پژوهشی و تحقیقاتی مورد توجه بیش از پیش مسوولان و متولیان امور فرهنگی قرار گیرد.

وی تنها راهکار مقابله با توطئه ها و دسایس سازمان یافته دشمنان را ترویج و نهادیه شدن فرهنگ شهید و شهادت درجامعه عنوان کرد و گفت: یادگاران روزهای عشق و حماسه از جانشان گذشتند و پا به عرصه جهاد گذاشتند تا ما بمانیم و این انقلاب به انقلاب حضرت مهدی (عج) متصل شود.

وی با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس ما یک جنگ اعتقادی و ارزشی بود خاطرنشان کرد: باید به فعالیت های ترویج ایثار و شهادت نگاه قرارگاهی داشته باشیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران افزود: باید بتوانیم در مسیر ارزش‌هایی که شهدا و رزمندگان اسلام در آن گام برداشتند، قدم برداریم.

کهنسال ببان کرد: فرهنگ ایثار و شهادت یک فرهنگ غنی و سرمایه اجتماعی است که باید برای حفظ و صیانت از آن از تمام ظرفیت‌ها استفاده کرد.

وی با عنوان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت باید به عنوان میراثی ارزشمند در اذهان ملت ایران باقی بماند، افزود: نشر این ارزش‌های معنوی و اخلاقی، تأثیر بسزایی در هدایت و تعالی جوانان این مرز و بوم خواهد داشت.

وی گفت : روز بزرگداشت شهدا در چند قدمی تحویل سال نو فرصت ارزشمندی برای عبرت‌گیری از خلق و خوی شهدا و گنجاندن آن در نحوه رفتارمان در سال آینده است.

در تقویم رسمی کشورمان، ۲۲ اسفندماه، روز بزرگداشت شهدا نامگذاری شده است.

مازندران در دوران جنگ تحمیلی ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید، ۳۴ هزار جانباز و ۲ هزار و ۳۶۰ آزاده را در راه دفاع از کیان اسلامی تقدیم انقلاب کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha