تهران - تيم ملي بوكس بزرگسالان پس از كش و قوس هاي فراوان تركيب كادرفني خود را شناخت و برخلاف گفته هاي مسوولان، مربياني كه پيش از اين نيز در تيم ملي فعاليت كرده اند در راس قرار گرفتند.

به گزارش ایرنا، در پایان بازی های المپیك 2012 لندن و پس از انكه تیم ملی بوكس ایران مطابق انتظار بدون مدال به كار خود پایان داد از سوی مسوولان فدراسیون صحبت های زیادی در خصوص ایجاد تغییرات و جوانگرایی در كادر فنی مطرح شد.

در نخستین گام 'حسین نهرودی' كه سابقه سال ها فعالیت در تیم ملی را در كارنامه دارد از سرمربیگری تیم ملی كنار رفت و صحبت از حضور مربی طراز اول خارجی و یا مربی جوان در راس كادرفنی به گوش رسید.

اما مسوولان فدراسیون بوكس كه پیش از این نیز بارها برخلاف صحبت های خود تصمیم گیری كرده اند 'غلامرضا كریمی' را وارد كادر فنی تیم ملی كرده و در كنار وی 'همایون امیری'، 'علی استكی'، 'عوضكوه' از لرستان و 'كارآوند' از خوزستان را قرار دادند.

غلامرضا كریمی سال ها به عنوان مربی و سرمربی در تیم ملی بزرگسالان ایران فعالیت كرده و كارنامه مشخصی دارد و بسیار بعید بود كه وی در كادر فنی جدید جایی داشته باشد اما به نظر می رسد مسوولان فدراسیون به دنبال فردی بودند تا بدون سر و صدا كار خود را دنبال كند.

علی استكی كه به عنوان بدنساز چندسال در تیم ملی فعالیت كرده است بازهم به كادر فنی بازگشت و 'همایون امیری' از قهرمانان نامدار بوكس ایران نیز به این جمع اضافه شد كه قرار گرفتن امیری در فهرست مربیان را می توان نكته مثبتی دانست.

از سوی دیگر و به دلیل مشكلات مالی كه امروزه گریبان ورزش ایران را گرفته است حضور مربی اوكراینی در تیم ملی منتفی شد تا ایرانی ها در راس كادر فنی قرار بگیرند اما انتظار می رفت تا مسوولان فدراسیون با نگاهی به گذشته مربیانی را به كار گیرند كه كارنامه موفق تری از خود به یادگار گذاشته اند.

'منوچهر مقصودی' مدیرتیم های ملی و نایب رییس فدراسیون در این خصوص به ایرنا گفت: پس از بررسی های لازم این 5 مربی را وارد كادر فنی كردیم تا هدایت تیم ملی بزرگسالان را برعهده بگیرند.

وی افزود: استكی از بدنسازهای خوب است و امیری نیز از قهرمانان این رشته است كه باید در مربیگری هم توان خود را نشان دهد.

مقصودی در پاسخ به این سوال كه با توجه به شعار جوانگرایی چرا مربی باتجربه ای چون غلامرضا كریمی در راس كادر فنی قرار گرفته است، اظهار داشت: ما باید بهترین را انتخاب می كردیم و كریمی در ایران بهترین است، ضمن اینكه ما سرمربی نداریم و تمامی این نفرات مربی هستند. دركنار 2 مربی جوان باید یك باتجربه هم فعالیت كند.

وی افزود:‌ نهرودی كه پیش از این در تیم ملی بود و اكبراحدی نیز هدایت جوانان را برعهده دارد و كریمی گزینه مناسبی برای ما تلقی می شود.

نایب رییس فدراسیون بوكس در مورد حضور 2 مربی شهرستانی در كادر فنی عنوان كرد: این دو مربی در مسابقه های قهرمانی كشور عملكرد خوبی داشته و شاگردان زیادی را تحویل تیم ملی داده اند.

وی افزود:‌بزودی زمان اردوها و اسامی بوكسورها را اعلام و اردوها را آغاز می كنیم و با تركیب كادر فنی جدید امید زیادی به موفقیت داریم، ضمن اینكه احتمال تغییرات در آینده هنوز وجود دارد.

ورززشی(5)**3783**1590