استکی: زیر پای "آسه‌بال" را خالی کردند تا خودشان باشند/ مربی خارجی نه، سِپَر بلا می‌خواهند

تهران- ایرنا- سرمربی تیم ملی بوکس گفت: دوستانی که اکنون به‌دنبال‌ جذب مربی خارجی هستند، چندین‌ سال قبل زیرپای‌ "آسه‌بال" را خالی کردند تا خودشان باشند. حالا هم سِپَر بلا می‌خواهند.

علیرضا استکی در گفت وگو با ایرنا در خصوص تصمیم احتمالی شورای فنی بوکس مبنی بر جذب سرمربی خارجی برای هدایت تیم ملی بزرگسالان ایران، اظهار داشت: ابتدا بگویم برای من موفقیت بوکس و جوانان ایرانی مهم است.

وی افزود: امیدوارم به جایی برسیم که نیاز به مربی خارجی نداشته باشیم. چندین سال قبل، "آسه‌بال" کوبایی به ایران آمد و همین دوستانی که اکنون به‌ دنبال‌ مربی خارجی هستند، مدعی شدند که آسه‌بال‌ مربی بیس‌بال‌ است و اصلا بوکس بلد نیست. در واقع زیر پای او را خالی کردند! حالا آسه‌بال‌ ۱۲ سال است سرمربی کوبا بوده و یکی از بهترین مربیان جهان است.

استکی تصریح کرد: مربی درجه‌ یک خارجی حقوقی بیش از ۱۰ هزار دلار در ماه دارد. اگر بخواهیم ۴ تا ۵ هزار دلار هزینه کنیم، مربی حالا به ایران نخواهد آمد. در واقع می‌خواهند یک مربی‌ خارجی آورده و او را سپر بلا کنند.

سرمربی تیم ملی ایران گفت: زمانیکه سیامک صالحی امور فدراسیون را در دست گرفت، استعفا دادم که او نپذیرفت. بوکس برای استکی یا فرد دیگری نیست. در این چهار سال تلاش زیادی در تیم ملی داشتیم و اولین مدال جهانی تاریخ را گرفتیم و بوکس ایران روی ریل افتاد اما دوستان در فکر مسائل دیگری هستند.

وی گفت: خون دل خوردیم تا تیم ملی به شرایط نسبتا مناسبی برید اما حالا چند صاحب پیدا کرده است. من برایم موفقیت جوانان بوکس مهم است نه چیز دیگری.

به گزارش ایرنا، شورای فنی تازه تاسیس بوکس نظر به جذب مربی کوبایی برای هدایت تیم ملی ایران دارد و به‌زودی‌ و به احتمال فراوان یک نفر از بین حسین نهرودی و اکبر احدی (شانس نهرودی بیشتر است) به صورت موقت هدایت تیم ملی را برعهده می گیرد تا مقدمات حضور سرمربی خارجی در ایران فراهم شود.

با این اوصاف به‌ نظر می‌رسد دوران سرمربیگری استکی در تیم ملی، فعلا به اتمام رسیده باشد.هرچند با برگزاری مجمع انتخاباتی بوکس که هنوز زمان و شرایطش مشخص نیست، باید منتظر اتفاقات‌ دیگری باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha