اروميه - امام جمعه موقت اروميه گفت: رعايت تقوي و پرهيز از گناه و آلودگي، تنها راه رسيدن به كمال الهي و انساني است.

حجت الاسلام محمدتقی صاحب الزمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه افزود: خداوند به طور مكرر در آیات شریفه قرآن كریم، مسلمانان را به رعایت تقوی و دوری از ناپاكی ها دعوت كرده است.

وی اظهار كرد: حریص بودن به دنیا و میل به لذتهای دنیوی، انسان را از یاد خدا غافل می كند و انسانها را به سوی كارهای حرام و نامشروع می كشاند.

خطیب نماز جمعه ارومیه در ادامه گفت: كسب روزی حلال و پرهیز از رباخواری یكی از فرایض دین اسلام است و كار و تلاش در راه خدا و جمع آوری رزق حلال موجب بركت مال و ثروت می شود.

وی ادامه داد: كار و تلاش در اسلام همواره مورد تاكید قرار گرفته است و انسان در هر شرایط حتی در زمان غنا و بی نیازی نیز نباید از تلاش و فعالیت دست بردارد.

وی گفت: انسان بیكار از دین خود مایه می گذارد و برای پر كردن اوقات فراغتش در معرض ارتكاب گناه و محرمات قرار می گیرد.

حجت الاسلام صاحب الزمانی، پاك دامنان، پرهیزكاران از رباخواری و كسانی را كه زمینه رباخواری را بر دیگران مسدود می كنند، جزو آن دسته از انسانهایی نام برد كه بشارت رسیدن به كمال و بهشت برین به آنها داده شده است.

وی در خطبه های این هفته نماز جمعه ارومیه به دو رویداد مهم در روز بیست و چهارم ذیحجه نیز اشاره كرد و گفت: در این روز خاتم بخشی حضرت علی (ع) كه در حین اقامه نماز نگین انگشتری خود را به فقیر می بخشد و ماجرای مباهله پیامبر بزرگ اسلام (ص) برای گسترش دین اسلام جهان رخ داده است كه این رویدادهای مهم همواره عظمت و بزرگی اسلام و پیشوایان معصوم را نزد مسلمانان زنده می كند.ك/2

7126/581 /675