اهواز- رييس پليس راهنمايي و رانندگي خوزستان گفت: طبق قوانين تعيين شده تصادفات خسارتي تا سقف 31 ميليون و 500 هزار ريال نياز به ترسيم كروكي ندارد.

به گزارش دوشنبه پایگاه اطلاع رسانی پلیس، 'سرهنگ عادل مجدمی' اظهار داشت: طبق هماهنگی‌های به عمل آمده با شركت‌های بیمه مقررشد در تصادفات خسارتی تا سقف 31 میلیون و 500 هزار ریال بدون نیاز به ترسیم كروكی، طرفین تصادف به منظور دریافت خسارت می‌توانند به شركت‌های بیمه مربوطه مراجعه نمایند.

وی تصریح كرد: این تصمیم به منظور كاهش اتلاف وقت همشهریان عزیز و روانسازی ترافیك در سطح شهرها و جاده‌ها اتخاذ شده است.

این مقام مسئول بیان داشت: قوانین راهنمایی و رانندگی برای جلوگیری از وقوع تصادفات و ایجاد ترافیك روان تدوین شده و تخلف از مقررات باعث بروز تصادف و كند شدن حركت می‌شود كه این تصمیم به منظور جلوگیری از مسدود شدن معابر و روان‌سازی ترافیك به اجرا در می‌آید.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان افزود: طرفین تصادف در صورت عدم توافق در تعیین مقصر حادثه می‌توانند ضمن كنار كشیدن وسایل نقلیه خود از طریق شماره تماس 110 مشاوره دریافت كنند.

مجدمی خاطر نشان كرد: گام اول برای بهبود وضع ترافیك، نظم در رفت وآمد و نیز تامین امنیت و سلامت شهروندان، رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی است و انتظار ما از همه رانندگان این است كه همانند گذشته همكاری لازم در این خصوص داشته باشند.

لازم به ذكر است، در شش ماهه نخست امسال 3هزار و732 فقره تصادف خودرو در خوزستان به وقوع پیوسته كه كاهش 9 درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نشان می‌دهد.

ك/1 642/7158