سرهنگ سعید حسنوند روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: این اقدام در کاهش مشکلات ثبت کروکی و صرفهجویی وقت مردم انجام شد و بسیاری از چالشهایی که مردم در این خصوص با آن روبرو هستند رفع خواهد شد.
وی گفت: با این دستورالعمل هزینه تامین کاغذ، رفت و آمدها و ازدحام و مراجعه مردم به ایستگاههای پلیس نیز بسیار کاهش خواهد یافت.
سرهنگ حسنوند اضافه کرد: کروکی الکترونیکی یک طرح مشترک بین پلیس راهور و بیمه مرکزی است.
رییس پلیس راهور اهواز ادامه داد: سیستم کروکی الکترونیک در تبلتهایی که در اختیار پلیس قرار گرفته ایجاد شده و دادههای مورد نیاز ثبت کروکی تصادف، توسط کارشناس پلیس در برنامه ثبت میشود.
وی اظهار کرد: پس از تکمیل کروکی از سوی کارشناس، نقشه تهیه شده به مراجع مربوطه از جمله بیمه و قوه قضاییه ارسال میشود و در نهایت یک کد رهگیری برای مقصر و زیان دیده ارسال خواهد شد که با استفاده از آن افراد میتوانند به شرکتهای بیمه و یا قوه قضاییه مراجعه کنند.
سرهنگ حسنوند با اشاره به مزایای دیگر کروکی الکترونیکی تصادفات افزود: این اقدام در تسریع ترسیم کروکی و جلوگیری از مفقود شدن آن اثرگذار است، همچنین در بسیاری از مواقع گزارشهای دستنویس ناخوانا بوده که ممکن است باعث اشتباه در قضاوت شود.
به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام رییس پلیس راه خوزستان میزان تصادفات در استان طی سال جاری هشت درصد کاهش داشته است.
نظر شما