مشهد - مديركل اوقاف و امور خيريه خراسان رضوي گفت: امروز هدف و تلاش استكبارجهاني نا اميد ساختن مردم از همراهي اسلام و ارزشهاي ديني مي باشد.

حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد روز سه شنبه در همایش مبلغان محرم الحرام سال 1434خراسان رضوی در مشهد گفت: امروز تبدیل اماكن متبركه به فرصتهایی در جهت بهره برداری فرهنگی و ورود موقوفات در ابعاد مختلف این حوزه از بركات نظام مقدس اسلامی است.

وی با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمنان و وجود بیش از 32 هزار و 140 ماهواره در جهان افزود: این آمار با وجود آنكه تقریبی می باشد، ما را به حقایق مهمی سوق می دهد.

وی به آمار دیگری در این حوزه اشاره كرد و گفت: براساس تحقیقات یك موسسه در اتحادیه اروپا 38 اپراتور ارائه دهنده خدمات ماهواره ای در اروپا و آمریكا وجود دارند كه در سال 2011 از رشد و درآمد اقتصادی خوبی برخوردار بوده اند كه بیشترین رشد مزبور مربوط به افرادی بود كه مخاطبان آنها در آسیا می باشد.

وی همچنین از وجود 250 كانال اختصاصی كودك و نوجوان با محوریت اومانیسم و لیبرالیسم، 80 شبكه اختصاصی مد و الگوی لباس و دو ماهواره رسمی با 214 شبكه شبانه روزی رژیم صهیونیستی با محوریت مبارزه با اسلام به عنوان دیگر اقدامات دشمنان در عرصه ناتو فرهنگی خبر داد.

گنابادی نژاد، دین، روضه های محرم و صفر، ادعیه ندبه و كمیل، جلسات قرآن كریم ، مساجد، حسینیه ها، مقبره امامزادگان، نماز جمعه، ایام فاطمیه و غدیر را از جمله ابزارهای ما در عرصه مقابله با ناتو فرهنگی دشمن ذكر كرد.

وی گفت: روحانیان ما باید با استفاده از سرمایه هزار و 400 ساله دین اسلام تلاش دشمنان را در این زمینه خنثی نمایند.

وی افزود: امروز وظیفه روحانیان ما این است كه درسهای عاشورا و حضرت امام حسین (ع) را با راه امروز نظام تطبیق داده و برای مردم بازگو نمایند.

گنابادی نژاد اظهار داشت: روحانیان ما در جهت تحقق رسالت خود باید در دهه اول محرم از خدمات عادلانه و منطقی نظام دفاع كرده و آنها را برای مردم تبیین كنند تا استكبار موفق به ایجاد روحیه یاس و ناامیدی در مردم نشود.

وی نشان دادن جبهه حق و باطل را یكی دیگر از رسالتهای روحانیان ما در ایام محرم دانست و گفت: روحانیان باید براساس سخنان رهبر معظم انقلاب و با پرهیز از ایجاد اضطراب و تشنج در جامعه به تبیین واقعیتها بپردازند.

وی افزود: در ماه محرم امسال 110 نفر از سوی اداره كل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی به شهرستانهای استان اعزام می شوند./2

7491 /664