دشمن از طریق رسانه‌ها به دنبال آلوده کردن فضای فکری جامعه است

تربت‌حیدریه- ایرنا- معاون هماهنگ کننده امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: دستگاههای جاسوسی آمریکا با امپراطوری رسانه‌ای خود به دنبال آلوده کردن فضای فکری و ذهنی جامعه است.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد ظهر دوشنبه در همایش تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه در تربت‌حیدریه افزود: امروز انبوهی از رسانه‌ها با هزاران متخصص بر علیه نظام اسلامی در افتاده‌اند، تا افکار را برگردانند و ایمان و باورها را تضعیف کنند.
وی بیان کرد: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی روحانیت در میدان نبرد، نقش معنوی داشتند و این شیوه تا پیروزی انقلاب و در دوران جنگ تحمیلی نیز ادامه داشت، چنانچه اگر در حوزه دفاع مقدس روشنگری نمی‌کردند، دشمن آنقدر شبهه ایجاد می‌کرد که مردم در آن هشت سال، پای کار انقلاب و نظام نمی‌ماندند.
 معاون هماهنگ کننده امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: بخش زیادی از مجاهدت‌های دفاع مقدس مرهون جهاد تبیین بود که روحانیت وارد میدان شدند و ستارگان آن جبهه، شهدای روحانیت هستند که با خون خود این حماسه را ماندگار کردند و لذا اگر در هر جهادی روشنگری و تبیین نشود، در این جهاد موفق نخواهیم بود.
گنابادی نژاد تصریح کرد: در این جنگ بین اسلام و کفر و روایت دروغ و حقیقت باید ببینیم کجا ایستاده‌ایم، اولویت اصلی امروز در این جنگ نابرابر جهاد تبیین است.
وی با اشاره به هجمه‌ای که رهبری از آن یاد می‌کنند، افزود: دشمن از این حربه بارها استفاده کرده و در عرصه سیاسی موفقیت‌های قابل توجه‌ای بدست آورده اما در ایران به این نتیجه رسیده که فروپاشی از درون را با راهبرد ناامید کردن اقشار مختلف مردم در دستور کار قرار دهد.
معاون هماهنگ کننده امور زائران خراسان رضوی بیان کرد: امروز دشمن قصد دارد با جهت‌دهی، فکر مردم را در فضای رسانه‌ای تغییر دهد و این مهمترین راهبرد دشمن است که با  چهار استراتژی آن را دنبال می‌کند.
گنابادی نژاد از بزرگنمایی به عنوان نخستین استراتژی دشمن در ناامید کردن مردم یاد کرد و افزود:  بزرگنمایی دشمن اینگونه است که وقتی حادثه‌ای کوچک اتفاق می‌افتد و همه بسیج می‌شوند که آن را بزرگ کنند، عکس آن هم اتفاق می‌افتد و حادثه بزرگ را کوچک جلوه می‌دهند.
معاون امور زائران استانداری خراسان رضوی افزود: کوچک نمایی دیگر استراتژی دشمن در نا امیدی مردم است که به عنوان مثال در حوزه کرونا دستاورد زیاد داریم و کسی در باره آن سخن نمی‌گوید، اما اگر روزی ماسک یا اقلامی کم داشته باشیم آن را بزرگ جلوه می‌دهند.
گنابادی‌نژاد از انکار اولویت‌ها به عنوان سومین استراتژی دشمن یاد کرد و گفت: امروز دشمن طوری دستاوردهای معنوی را سم پاشی می‌کند که برای انقلابیون و حزب‌الهی‌ها  هم بعد ۴۳ سال سوال پیش می‌آید، آیا در معنویت رشد داشتیم و این حرف آنقدر تکثیر شده که متاسفانه توسط روحانیون نیز منتشر می‌شود.
وی اضافه کرد: تکرار، چهارمین استراتژی دشمن در ناامیدی مردم است و قصد دارند نسل جوان و عناصر محرک کشور را از کار بیندازند، لذا همواره  تکرار می‌کنند کاری نمی‌شود و فایده‌ای ندارد، لذا دشمن سنگر به سنگر و گام به گام پیشرفته و تا خانه و مسجد و هیات و کانون فرهنگی هم پیش می‌رود.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha