اصفهان - مشاور وزير ورزش و جوانان با ضروري دانستن تشكيل مجمع خيران ورزش يار در همه استانها، ابراز اميدواري كرد خيران كشور با الگو قرار دادن خيران اصفهاني در ساخت و ساز اماكن ورزشي مشاركت كنند.

به گزارش ایرنا، ' وهاب فرهمند' روز سه شنبه در مجمع انتخابات هیات مدیره خیران ورزش یار استان اصفهان گفت: این مجمع اولین مجمع خیران ورزش یار در كشور است.

وی افزود: در دهه 60 با افزایش جمعیت و كمبود فضاهای آموزشی، خیران مدرسه ساز به كمك دولت شتافتند و با ساخت مدارس، كمبودهای این بخش را جبران كردند.

وی با بیان اینكه ماموریت خیران در مدرسه سازی خاتمه یافته است و اكنون نیاز ضروری در این بخش نیست، تصریح كرد: خیران كشور باید با مشاركت در ساخت و ساز ورزشگاهها و توسعه تجهیزات ورزشی عبادت خود را تكمیل كنند.

مشاور وزیر ورزش و جوانان با اشاره به سخنان رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در باره ورزش، افزود: معظم له، ورزش را امر به معروف دانستند و خیران همانگونه كه در سایر امور به خدمات رسانی به مردم كمك می كنند، می بایست به ورزش نیز كمك كنند.

وی با اشاره به اینكه ایجاد مراكز و توسعه تجهیزات ورزشی به سالم سازی جسم و روح مردم كمك می كند، افزود: كمك به این امر خیر، ثواب و اجر اخروی دارد.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این مجمع با بیان اینكه بر اساس تحقیقات، 25 درصد مردم شهر اصفهان به بیماریهای دیابت، چربی یا فشار خون مبتلا هستند، افزود: منشاء بسیاری از این بیماریها فقر حركتی است.

' عباس حاج رسولیها ' كمبود فضاهای ورزشی در اصفهان را عامل افرایش بیماریها بیان كرد و افزود: خیران با مشاركت در ساخت و ساز ورزشگاهها و حضور در این امر خداپسندانه، زمینه سلامت شهروندان را فراهم می كنند.

وی از بی توجهی مسوولان به كمبود فضاهای ورزشی استان اصفهان انتقاد كرد و افزود: بخشی از این مشكلات ناشی از دیدگاههای مسوولان برنامه ریز كشور به استان اصفهان است.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به درآمد زیاد استان اصفهان و پرداخت آن به خزانه كشور، گفت: در مقابل این درآمد، بودجه اندكی به این استان تخصیص می یابد و باعث بروز مشكلات اجتماعی در اصفهان می شود.

7132پ/ 607