ايلام- رزمايش مقابله با آتش سوزي و نشت گاز كلر در شركت آب و فاضلاب استان ايلام برگزار شد.

'مدیرعامل شركت آب و فاضلاب شهری ایلام روز یك شنبه در حاشیه برگزاری این رزمایش به خبرنگار ایرنا گفت: این رزمایش در راستای آمادگی برای مقابله با سوانح غیر مترقبه از قبیل زلزله، آتش سوزی و همچنین پدافند غیرعامل مقابله با نشت گاز كلر، آتش سوزی و قطع برق با حضور نیروهای عمل كننده اداره های استان در محل تصفیه خانه آب و شهر ایلام برگزار شد.

'داراب بیرنوندی' افزود: در این رزمایش نیروهای عمل كننده در چندین مرحله شامل بازدید از تأسیسات و سیلندرها، اعلام وضعیت خطر، اطلاع رسانی به ستاد بحران استانداری، آتش نشانی، مركز فوریت های پزشكی، جایگزین كردن سیستم برق یدك دیزل ژنراتور و برآورد مقدار خسارت آمادگی خود را برای شرایط اضطراری به نمایش گذاشتند.

وی ادامه داد: تأسیسات شركت آب و فاضلاب جزء زیرساخت های بسیار مهم محسوب شده و نگهداری و حفاظت از آنها به دلیل تداوم خدمات رسانی به مردم ضروری است.

مدیرعامل آبفای ایلام تاكید كرد: هدف از برگزاری این مانور افزایش آمادگی نیروها و هماهنگی بیشتر برای مقابله با خطرات ناشی از حوادث غیر مترقبه بوده است.

وی به آمادگی شركت آب و فاضلاب استان ایلام برای خدمات رسانی هنگام بروز بلایای طبیعی اشاره و بیان كرد: این شركت با آموزش هایی كه به نیروهای خود در این زمینه داده است، از آمادگی كامل برای مقابله با حوادث احتمالی برخوردار است.

پیش از اجرای این رزمایش كلاس آموزشی تبیین خطرهای نشت گاز كلر برای نیروهای این شركت بیان شد. ك/3

540