سيريك- مدير آموزش وپرورش شهرستان سيريك از توابع هرمزگان گفت: پژوهش سراها بهترين مكان براي پرورش خلاقيت علمي پژوهشي دانش آموزان است.

به گزارش ایرنا، ابوالفتح گرجی پور روز یكشنبه در آئین مسابقات آزمایشگاه های مدارس شهرستان افزود: تلاش و برنامه ‌ریزی برای اجرای برنامه های پژوهش سرا درجهت افزایش بار علمی محتویات كتب درسی با هدف ارتقای سطح كیفی دانش‌آموزان در كنار فعالیت‌های مدرسه و بصورت پیوسته در پژوهش سراها صورت می گیرد.

وی بیان داشت: درپژوهش‌سراها دانش‌آموزان با ساخت وسایل گوناگون و فعالیت دریك زمینه علمی در كنار یادگیری مفاهیم بنیادین دانش، مهارت‌های فنی وعملی خود را نیز ارتقا می‌دهند، در حالی كه در مدرسه‌ها برنامه خاصی برای به كارگیری و شكوفایی توانایی‌های عملی در این زمینه كمتر میسر می شود.

مدیر آموزش وپرورش سیریك اظهاركرد: دانش‌آموزان با حضور درپژوهش سراها به صورت عملی با موضوع‌هایی آشنا می‌شوند كه در مدرسه و كتاب‌های درسی آموزش داده نمی‌شود و بسیاری از دانش‌آموزانی كه به این مكان های پژوهشی نمی‌روند اطلاعات و شناخت كافی از رشته‌های مختلف دانشگاهی برای آینده شغلی خود بسیار كمتر دارند.

گرجی پور یادآورشد: آموزش در پژوهشسرا به روش‌های مختلف برگزاری كلاس ها و همایش صورت می گیرد و در پژوهشسرا تلاش شده برای دانش‌آموزان همه مقاطع تحصیلی به صورت جداگانه كلاس برگزار شود و مدرسان باتوجه به سطح فكری و میزان آگاهی هر گروه علمی را به زبان ساده برای آنها بیان كنند.

وی خاطرنشان كرد: باتوجه به اینكه پژوهش سرای دانش آموزی تنها مكان فعالیت علمی پژوهشی، آزمایشگاهی و كارگاهی دانش آموزان می باشد اما دارای ساختمانی استیجاری است كه جوابگوی برنامه های علمی آموزشی دانش آموزان نیست. ك/3

7195/668