كوثر ، اردبيل - مناظر و زيبايي هاي شهرستان كوثر آماده حضور گردشگران در روز طبيعت است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا ، شهرستان كوثر با كوه ها ، باغات ، مناطق و جاذبه های گردشگری و تفریحی و با داشتن امكانات مختلف برای پذیرایی از گردشگران و مسافران نوروزی در روز طبیعت آماده شده است.

از مشخصات و ویژگی‌های شهرستان كوثر وجود مناظر طبیعی و كوه های مشجر و پارك های زیباست.

از مناظر مهم و دیدنی و توریستی این منطقه می‌توان آبگرم ایستی سو و محیط دلپذیر و آرام منطقه و هوای لطیف كوهستان و مناطق زیبای طبیعی و اثرات شفابخش آبهای معدنی كه همه ساله در این ایام مسافران زیادی را از مناطق مختلف به خود جذب می‌كند نام برد.

از دیگر مناظر و چشم‌اندازهای طبیعی رستم داشی (سنگ رستم) ، داش حمام (حمام سنگی)، سنج روپیر ، یخچال طبیعی (بوزلوخ) ، دربند روستای هواشانق ، سرمستان یا سلمستان ، دربند مشكول ، منبر مشكول ، پل فیروزآباد و سدهای خاكی از جمله سد خاكی قره قشلاق را می‌توان نام برد.

مسوول اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری كوثر گفت: بیشتر گردشگران روز سیزده بدر در حاشیه شهر گیوی ، پارك فدك ، شكوفه های بادام ، آبگرم گیوی ، داش حمام ، باغات شهر گیوی و جاهای دیدنی این شهرستان اتراق می كنند.

وی غاریخگان ، سنج روپیر (زنج روپیر) ، منظره سرمستان (سلمستان)، تفرجگاه دربند مشكول ، سد خاكی قره قشلاق و لیكوان را از دیگر مناطق دیدنی و زیبای این شهرستان برای سپری

كردن روز انس با طبیعت اعلام كرد.

بر اساس اعلام ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی شهرستان كوثر هماهنگی لازم با اورژانس ، آتش نشانی و پلیس راهنمایی و رانندگی این شهرستان برای خدمات دهی به مسافران انجام شده است.

رییس اداره محیط زیست شهرستان كوثر نیز گفت: علاوه بر هشدارهای زیست محیطی كه

در روز سیزدهم فروردین ماه به گردشگران داده می شود كیسه هایی نیز در بین گردشگران توزیع می شود تا زباله های جمع آوری شده را در جایگاه‌های ویژه‌ تخلیه كنند.

وی از اهالی و میهمانان نوروزی خواست در روز انس با طبیعت با حفظ محیط طبیعی همیار محیط زیست باشند و سرسبزی و طراوت را به طبیعت و شادابی و نشاط را به خود و فرزندانشان هدیه دهند.

گزارش از عارف اسماعیل زاده گیوی

7123/594/530