رئيس آموزش و پرورش اردكان گفت: هدف اصلي از برگزاري مسابقات فرهنگي و هنري ترويج فرهنگ اسلامي در دانش آموزان است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، 'اكبر نوریان' در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه ، خبر از برگزاری سی و یكمین جشنواره بزرگ فرهنگی هنری دانش آموزان برگزیده شهرستان و مناطق استان یزد دراردكان داد و تصریح كرد: این مسابقات مورد تایید آموزش و پرورش است و نسل جوان را به سوی خوبی ها و ارزش های اسلامی سوق می دهد.

وی اظهار داشت: در سند تحول بنیادین نگاه عمیقی به انجام مسابقات شده است چرا كه به لحاظ معنوی و علمی برای آینده دانش آموزان بسیار كارساز است.

نوریان افزود: دانش آموزان با شركت در مسابقات فرهنگی ضمن شكوفا كردن استعدادها و توانمندی های خود با سایر هنرمندان نیز به رقابت می پردازند .

وی اضافه كرد: این مسابقات در رشته های قرآن و معارف اسلامی ، رشته های ادبی، هنرهای تجسمی ، هنرهای آوایی ، هنرهای نمایشی ، فیلم كوتاه وهنرهای دستی برگزار خواهد شد.

رئیس آموزش و پرورش اردكان محل برگزاری مسابقات را این چنین اعلام كرد: مراسم افتتاحیه در مجتمع ورزشی غدیر برگزار می شود و سایر مكان های شامل كانون امام خمینی (ره) ، فرهنگ سرای آیت ا... خاتمی(ره) و آموزشگاه خاتم انبیاء می باشد .

نوریان ادامه داد: دانش آموزان علاوه بر شركت در مسابقات مذكور ازاماكن تاریخی و دیدنی اردكان بازدید خواهند كرد و امیدواریم مسبب رضایت آن ها بشویم .

در گزارشی دیگر آمده است كه در همین رابطه معاونین و كارشناسان معاونت تربیتی و فرهنگی اداره كل آموزش و پرورش استان یزد برای بررسی فعالیت های صورت گرفته ، امكانات و تشریح بیشتر وظایف كمیته های مختلف به اردكان سفر كردند.

'حسین انتظاری 'رییس اداره فرهنگی اداره كل در این سفر و طی نشستی با مسئولان كمیته های برگزاری ، ضمن قدردانی از زحمات صورت گرفته ، از میزان پیشرفت كارها و امكانات اردكان برای برگزاری مسابقات ابراز خشنودی نمود.

همچنین كارشناس مسئول اداره فرهنگی و هنری اداره كل ضمن اشاره به اینكه در این دوره از مسابقات در مرحله غیر حضوری استانی حدود 5000هزار نفر شركت داشتند خاطر نشان كرد : با بررسی آثار ارسالی از تعداد دانش آموزان شركت كننده در مرحله حضوری كه در اردكان برگزار می شود كاسته شد.

'احمدرضا صمدی 'با اشاره به اینكه حدود 200 تن از مربیان و مسئولان در این دوره از مسابقات شركت خواهند كرد افزود: مسابقات فرهنگی و هنری با شركت 800 دانش آموز پسر و 930 دانش آموز دختر روزهای هشتم و نهم اردیبهشت برگزار خواهد شد.

'رضا علی پور طالبی 'رییس اداره قرآن و عترت نیز در این بازدید گفت: با همت مسئولان و كادر آموزشگاه خاتم الانبیاء مسابقات قرآن و معارف اسلامی روزهای ششم و هفتم علاوه بر كانون امام(ره) در دبستان خاتم الانبیاء نیز برگزار می شود و دانش آموزان در رشته های مختلف مرتبط با قرآن و مفاهیم اسلامی به رقابت خواهند پرداخت.ك/4

7544/1968









.