ساري - رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي گلوگاه گفت: ششمين دوره از جشن 'ارديبهشت تئاتر مازندران' همزمان با روز جهاني بزرگداشت اين هنر با حضور فعالان اين رشته از شهرهاي مختلف استان در گلوگاه برگزار مي شود.

' سیدعیسی وطن پور ' روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این جشنواره 25 اردیبهشت در مجتمع فرهنگی - هنری گلوگاه برگزار می شود كه امیدواریم با برگزاری این آن گروه های تئاتر گلوگاه برای ادامه فعالیت در این بخش هنری ترغیب شوند.

وی بیان داشت: تمركز زدایی و توزیع برابر فرصت‌های میزبانی میان شهرستان‌های مختلف استان در عرصه هنرهای نمایشی، برنامه‌ای است كه از پنج سال پیش در دستور كار اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران قرار گرفت.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گلوگاه افزود: گلوگاه پس از شهرهای ساری، محمودآباد، نـور، چالوس و رامسر كه میزبانی جشن‌های اردیبهشت تئاتر در سال های 87 تا 91 را بر عهده داشتند، به عنوان ششمین میزبان این جشن انتخاب شد.

وی ادامه داد: برگزاری این برنامه در گلوگاه می تواند موجب رونق بیش از پیش هنرهای نمایشی در این منطقه شده و ظرفیت‌های فرهنگی شهرستان را به جامعه فرهنگ و هنر استان معرفی كند.

وطن پور گفت: اجرای نمایش و موسیقی، نمایشگاه عكس، پوستر و كتب تخصصی تئاتر و تجلیل از هنرمندان و پیشكسوتان شاخص تئاتر استان، بخش‌های مختلف این برنامه را تشكیل می‌دهد.ك/3

7331/1654