تکمیل پروژه های نیمه تمام فرهنگی مازندران در اولویت است/ برگزاری نخستین دوره جشنواره کاتی

ساری - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به پروژه های نیمه تمام حوزه فرهنگ و هنردر شهرستان های مختلف استان گفت: تکمیل این پروژه ها در اولویت بوده و گام هایی نیز در این زمینه برداشته شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین جوادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، با بیان اینکه طرح های عمرانی در حوزه فرهنگ و هنر مازندران چندین سال است که به حال خود رها شده است، افزود: برخی از این طرح‌ها حدود ۲۰ سال قدمت دارند که در طی این سال ها هیچگونه اقدامی برای تکمیل آنها صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: در حوزه فرهنگ و هنر، چندین طرح عمرانی در شهرستان‌های چالوس، رامسر و فریدونکنار با قدمت زیاد و بنا به دلایل مختلف به حال خود رها شده است که تکمیل آنها یکی از سیاست‌های اصلی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به طرح نیمه تمام مجتمع فرهنگی هنری رامسر با بیش از سه هزار مترمربع زیربنا اشاره کرد و گفت: این طرح با قدمت حدود ۲۰ ساله، یکی از طرح‌های عمرانی مهم در حوزه فرهنگ و هنر مازندران است که تاکنون اقدامی برای تکمیل آن صورت نگرفته است.

جوادی اظهارکرد: برای احداث این مجتمع تاکنون ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است و با توجه به نیمه کاره بودن این طرح و قدمت بالای آن، خسارت فراوانی به این بنا وارد شده و قابل مرمت و بازسازی نیست و این مجتمع باید به طور کلی تخریب و ساختمان جدیدی جایگزین آن شود.

وی، افتتاح تالار مرکزی ساری را اقدامی ارزشمند در راستای حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر مازندران دانست و تاکید کرد: با جدیت پیگیر تکمیل طرح‌های عمرانی نیمه کار در حوزه فرهنگ و هنر استان هستم.

وی همچنین ثبت روز مازندران در تقویم رسمی کشور، تشکیل شورای جامع فرهنگ، هنر و رسانه در ۲۲ شهرستان استان، برپایی همایش شعرای آیینی و برگزاری جشنواره فرهنگی هنری حسینی را از جمله مهمترین اقدامات اداره کل فرهنگ و ارشاد مازندران از ابتدای امسال تاکنون ذکر کرد.

برپایی نخستین جشنواره "کاتی" در مازندران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در ادامه از برپایی نخستین جشنواره استعدادیابی "کاتی" ویژه فرهنگ و هنر برای نخستین بار در این استان خبرداد و گفت که این جشنواره در سه بخش هنرهای تجسمی، نمایشی و موسیقی ویژه مازندرانی‌های مقیم سراسر کشور تا پایان امسال در ساری مرکز مازندران برگزار می‌شود.

"کاتی" در گویش محلی مردم مازندران به معنی نردبان و اهرم چوبی است.

جوادی، مهلت ارسال آثار به این جشنواره را تا پایان آبان ماه اعلام کرد و افزود: علاقمندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند از امروز یکشنبه با مراجعه به آدرس اینترنتی www.kaaty.ir آثار خود در بخش هنرهای تجسمی شامل نقاشی و نگارگری، خوشنویسی و خط، هنرهای نمایشی شامل تئاتر و نمایش کوتاه، نمایش عروسکی، دوبله و صداپیشگی و در بخش موسیقی شامل آهنگسازی، تنظیم و نوازندگی، خوانندگی و آواز و سرود به دبیرخانه این همایش ارسال کنند.

وی، جمع آوری و انتشار یافته های جشواره به صورت مکتوب و مستندسازی جهت تثبیت در تاریخ ادبی و فرهنگی منطقه، شناخت استعدادهای برتر در زمینه های مختلف فرهنگ و هنر و حمایت از آنان، ارتقا و اعتلای هنر و فرهنگ بومی مازندران و شناساندن آن به دیگر اقوام جامعه، شناسایی قشر جوان جامعه که به صورت سنتی ، مدرن و کلاسیک منعکس کننده بخشی از فرهنگ این مرز و بوم هستند، رصد و آشنایی با ظرفیت ها و توانمندی های نهفته در عرصه فرهنگ و هنر، کشف استعداد و ایجاد انگیزه و تقویت روحیه هنرمندان، ایجاد پویایی و نشاط در جامعه، افزایش خودباوری و اعتماد به نفس در افراد با گروه‌های سنی مختلف جامعه را از جمله اهداف برپایی این جشنواره عنوان کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha