بجنورد - كتاب 'آبنبات هلدار' با حضور جمعي از مسوولان فرهنگي و هنري، نخبگان و نويسندگان خراسان شمالي روز دوشنبه در بجنورد رونمايي شد.

داستان طنز ' آبنبات هلدار' توسط 'مهرداد صدقی' در 400 صفحه نوشته شده كه داستان یك رزمنده را كه در یكی از كوچه های قدیمی بجنورد زندگی می كرده روایت می كند و توسط انتشارات سوره مهر وابسته به حوزه هنری خراسان شمالی منتشر شده است.

به گزارش ایرنا رییس حوزه هنری خراسان شمالی در آیین رونمایی این كتاب گفت:فرهنگ و هویت مردم یك جامعه در صورتی عینی و ملموس خواهد شد كه از مفاهیم انتزاعی به مفاهیم عینی تبدیل شود.

'میثم مردای بیناباج' اظهار كرد: كتاب آبنبات هلدار به مقطعی از تاریخ و جغرافیای شهر بجنورد پرداخته كه در این كتاب برادر نوجوانی به جنگ اعزام می شود كه اتفاقاتی رخ می دهد كه با قلم طنز بیان می شود.

وی افزود: این كتاب یك سوغات فرهنگی است چرا كه محصول فرهنگی را باید با همان جنس به مخاطب عرضه كرد.

وی گفت: در این كتاب به موقعیت جغرافیایی، آداب و رسوم و فرهنگ مردم بجنورد پرداخته شده است.

یك نویسنده و پژوهشگر خراسان شمالی نیز در این آیین گفت: كتابی می تواند جهانی شود كه رنگ و بوی محلی و بومی داشته باشد.

'حسن روشان' با بیان اینكه كتاب باید موقعیت و زندگی نویسنده را به نوعی معرفی كند افزود: با وجود اینكه خراسان شمالی دارای تنوع قومیتی، آداب و فرهنگ، رسوم مختلف است اما نویسندگان و شاعران این استان به این موضوع كمتر پرداخته اند.

وی گفت: متاسفانه بسیاری از داشته های فرهنگی این استان به دلیل اینكه تنها سینه به سینه نقل شده و مكتوب نشده اند از یادها رفته اند.

در پایان این آیین كه با حضور شماری از نویسندگان و پروهشگران خراسان شمالی برگزار شد از نویسنده این كتاب تجلیل شد. ك/2

7184/626