شهرري - مراسم گراميداشت پنجاهمين سالگرد شهداي قيام خونين ۱۵ خرداد، با حضور خانواده‌هاي شهدا، ايثارگران و مردم شهيد پرور تهران در مهديه تهران و گلزار شهداي 15خرداد برگزار خواهد شد.

مدیر كل بنیاد شهید و امور ایثارگران عصر روز دوشنبه در گفت و گو با ستاد خبری ایرنا مستقر در حرم مطهر افزود: به مناسبت پنجاهمین سالگرد یوم الله قیام 15خرداد سال 42 به رهبری بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مظلوم 15 خرداد، مراسمی با مشاركت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران و ستاد بزرگداشت مراسم شهدای 15 خرداد جنوب شرق تهران و اداره كل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ با حضور مسئولین لشگری و كشوری و آحاد مردم شهید پرور تهران برگزار می‌شود.

حمید علی صمیمی افزود: این مراسم روز چهارشنبه 15 خرداد ماه ساعت 10صبح در مهدیه تهران و از ساعت 17همانروز در كنار مزار شهدای در میدان آقانور بزرگراه امام رضا(ع ) برگزار خواهد شد.

قیام خونین یوم‌الله پانزدهم خرداد 1342 نقطه عطف نهضت دینی حضرت امام خمینی (ره) و آغازی برای طراحی و تدوین چشم‌انداز انقلاب اسلامی در بهمن خونین 1357 بود.

از آن جایی كه نقطه شروع در تسریع روند شكل‌ گیری و پیروزی انقلاب اسلامی در قیام خونین و مردمی یوم‌الله پانزدهم خرداد مستتر و محفوظ است، توجه به همین نكته باعث پی بردن به اهمیت آن قیام و در نتیجه پی بردن به ضرورت زنده نگه داشتن آن واقعه می‌شود، به طوری كه بنیانگذار و معمار كبیر انقلاب اسلامی ایران، حضرت امام خمینی (ره) بارها بر اهمیت و ضرورت زنده نگه داشتن آن واقعه به عنوان یوم‌الله و بر عدم غفلت همگان در ابعاد گوناگون آن حركت و نهضت الهی تأكید داشتند.

قیامی كه در آن طلاب و حوزه‌های علوم دینی، روحانیون، علما و صلحا به ویژه حوزه علمیه قم نقش به سزایی ایفا كردند و در جنبش بیداری اسلامی در ایران و آشكار كردن ماهیت طاغوتی حكومت ستم شاهی پهلوی و لوایح ضددینی آن تأثیر فراوانی داشت.

687/1914 / 1396