مدیر حوزه‌های علمیه یزد: پیروزی انقلاب اسلامی ثمره قیام ۱۵ خرداد است

یزد- ایرنا- مدیر حوزه‌های علمیه استان یزد گفت: قیام سرنوشت ساز ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ نقطه‌ آغاز انقلاب اسلامی است که ثمره آن در ۲۲ بهمن ماه ۱۳۵۷ نصیب مردم و کشور ایران شد.

حجت‌الاسلام محمد شمس روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان یوم الله ۱۵ خرداد افزود: در این روز سرنوشت ساز مردم مسلمان ایران برای دفاع دین، ولایت و حفظ ارزش‌های الهی مقابل رژیم ستم شاهی قیامی تاریخ ساز خلق کردند.

وی به اهمیت و نقش راهبردی معمار کبیر انفلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) در احیای مجدد اسلام در ایران اشاره کرد و گفت: مردم متدین ایران در قیام ۱۵ خرداد ۴۲ به دفاع از مقام مرجعیت مقابل اهداف طاغوت زمان ایستادند و برای رسیدن به عزت شهدای گرانقدری تقدیم اسلام کردند.

این مدرس حوزه علمیه یزد تصریح کرد: در یوم الله ۱۵ خرداد مردم عاشق دین و ارزش‌های معنوی به میدان مبارزه آمدند تا سلطه طاغوت برای همیشه از کشور چیده شود و ثمره این نهضت همان پیروزی ملت قهرمان ایران در بیست و دوم بهمن سال ۵۷ رقم خورد.

شمس بیان کرد: دستاورد اصلی و عظیم قیام تاریخ ساز پانزده خرداد را باید همان پیروزی انقلاب اسلامی ذکر کرد که در این راه در گذر زمان با فداکاری مردم، تقدیم شهیدان و نقش و رهبری ولایت فقیه شاهد عزت و اقتدار در جامعه شدیم.

وی یادآور شد: قیام ۱۵ خرداد را باید پلی به بهمن ماه ۱۳۵۷ و کاشت نهال انقلاب شکوهمند اسلامی به دست حضرت امام خمینی (ره) ذکر کرد که باید توسط نخبگان و رسانه‌های گروهی دقیق به ابعاد آن پرداخته شود.

مدیر حوزه‌های علمیه یزد: پیروزی انقلاب اسلامی ثمره قیام ۱۵ خرداد است

مدیر حوزه‌های علمیه یزد بیان کرد: در قالب جهاد تبیین باید توسط مراکز فرهنگی، تبلیغی و حوزه‌های علمیه در کنار سایر مجموعه‌های تاثیرگذار به ابعاد این قیام پرداخت و توجه به آن یک رسالت مهم و نقش مهمی در خنثی کردن اهداف دشمنان دارد.

هم‌اکنون بیش از پنج هزار طلبه برادر و خواهر در ۴۰ مدرسه علوم دینی در ۱۲ شهرستان استان یزد تحصیل می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha