گرگان - مسئول ناحيه مقاومت بسيج دانشجويي استان گلستان گفت: طرح ولايت ، آموزش مباني انديشه اسلامي و حركت بسوي اسلامي شدن دانشگاه ها است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، 'علی لشكربلوكی' امروز در نشستی با دانشجویان كمیته پشتیبانی و فرهنگی طرح ولایت استانی افزود: طرح ولایت همانند اردوهای راهیان نور از تأثیرگذارترین برنامه فرهنگی در دانشگاه ها بشمار می آید كه برنامه ای دیگر از لحاظ تأثیرگذاری قابل قیاس با این طرح ها نمی باشد.

وی افزایش معرفت و بصیرت دانشجویان بسیجی، پاسخگویی به شبهات دانشجویان و افزایش مطالعه و سطح آگاهی دانشجویان و واكاوی اندیشه ها و تشخیص اندیشه های درست از نادرست و نقد و بررسی و ایجاد زمینه جهت الگو سازی در جامعه اسلامی را از تأثیرات طرح ولایت بسیج دانشجویی بیان كرد.

وی خاطرنشان كرد: در این دوره مباحث معرفتی، بصیرتی، تربیتی – اخلاقی، مهارتی، انسان شناسی توسط اساتید مجرب تدریس می شود.

* طرح ولایت راهكاری اساسی برای مقابله با جنگ نرم دشمن است

لشكربلوكی ، طرح ولایت را موثرترین طرح و راهكار برای مقابله با جنگ نرم دشمن خواند و تاكید كرد: دشمن در جنگ هشت ساله با ملت ایران به این نتیجه رسیده بود كه با بسیج تمام امكانات و ابزارها نمی تواند مقابل ملت ایران بایستد، زیرا ملت ایران با توكل به خدا و رهبری پیامبر گونه امام راحل و باورها و ارزش های دینی با دست خالی جنگیدنداز اینرو تصمیم گرفتند به باورها و ارزش های دینی ایرانیان حمله ور شوند.

مسئول ناحیه مقاومت بسیج دانشجویی استان گلستان افزود: استكبار جهانی با كار كارشناسی در تلاش است هویت ایرانی، غیرت، شجاعت، از خودگذشتگی، ایثار و شهامت را از جوانان ایرانی بگیرد و با تغییر باورها و نگرش ها از طریق ابزاری مانند ماهواره جهت بی بند و باری و نابود كردن بنیان خانواده قدم بردارد و هویت ایرانی را از جوانان ما بگیرد.

لشكربلوكی اظهار كرد: طرح ولایت با پاسخ به شبهات و تدریس مباحثی مانند جنگ نرم، دین و دینداری در غرب مدرن و آموزش اندیشه های اسلامی راهكاری اساسی برای مقابله با جنگ نرم دشمن بشمار می آید و افسران جنگ نرم را برای ورود جدی به این عرصه مهم آماده می سازد.

وی خاطرنشان كرد: این طرح اكنون در مرحله گزینش و ثبت نام دانشجویان قرار دارد و انان می توانند تا 23 خردادماه با مراجعه به حوزه ها و پایگاه های بسیج دانشجویی دانشگاه ها جهت ثبت نام اقدام نمایند.

مسئول ناحیه مقاومت بسیج دانشجویی استان گلستان در پایان گفت: بیش از 300 دانشجوی بسیجی استان از 30 خرداد ماه به مدت یك هفته در طرح ولایت شركت خواهند نمود كه دانشجویان دختر در دانشگاه تربیت معلم گرگان و دانشجویان پسر در دانشگاه علوم پزشكی گلستان جهت فراگیری دوره آموزش می بینند.

7467/579