خرم آباد - استاندار لرستان گفت: برنامه ريزي جامع و هدفمند در راستاي نهادينه كردن فرهنگ مطالعه و كتابخواني در سطح جامعه و اقشار مختلف مردم در دنياي امروز ، يك ضرورت اجتناب ناپذير است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، دكتر 'حبیب الله دهمرده' روز دوشنبه در جلسه مجمع كتابخانه های عمومی استان، افزود: این فرهنگ باید به گونه ای در جامعه توسعه و ترویج داده شود كه خرید كتاب برای مطالعه به عنوان یكی از اقلام اصلی سبد خانوارها مورد توجه همگان قرار گیرد.

وی اظهار داشت: یكی از روش های موثر برای نهادینه كردن فرهنگ مطالعه در جامعه، توسعه كتابخانه ها و افزایش سرانه مطالعه در سطح جامعه است چراكه این امر موجب گرایش بیشتر مردم به ویژه نسل جوان و نوجوان به سمت كتاب و كتابخوانی خواهد شد.

استاندار لرستان گفت: تحقق این مهم و دستیابی به سرانه مطلوب و استاندارد مطالعه در كشور، نیازمند یك برنامه ریزی مدون و بلند مدت براساس معیارهای كارشناسی و شاخص های فرهنگی است.

دكتر دهمرده افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی به عنوان یك نظام فرهنگی و ارزشی، توجه ویژه ای به رشد و توسعه شاخص های فرهنگی در كشور داشته و دارد و برهمین اساس، اقدامات بسیار مفیدی در جهت احداث و توسعه كتابخانه ها و فضاهای مناسب برای كتابخوانی و مطالعه انجام داده است.

دكتر دهمرده، همچنین همراهی و همكاری دستگاههای اجرایی با متولیان بخش كتاب و كتابخوانی در راستای نهادینه كردن فرهنگ مطالعه در میان مردم را بسیار مفید و موثر دانست.

استاندار لرستان افزود: دانشگاهها و مراكز علمی و آموزشی از جمله نهادهایی هستند كه به دلیل ارتباط تنگاتنگ و مستمری كه با قشر جوان و دانشجوی كشور دارند می توانند نقش سازنده و موثری را در زمینه ترویج و توسعه فرهنگ مطالعه در كشور ایفا كنند.

به گفته وی، گرایش عمومی جامعه به سمت مطالعه و كتابخوانی مزایایی بسیاری را در ارتقای سطح دانش و بینش افراد دارد و یكی از ابزارهای موثر برای كاهش ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی نیز محسوب می شود.

7274/1625