۱۸ تیر ۱۴۰۲، ۱۱:۵۲
کد خبرنگار: 985
کد خبر: 85164288
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مطالعه و فعالیت فرهنگی جایگزین حبس برخی زندانیان در اردبیل شد

اردبیل - ایرنا - رئیس کل دادگستری استان اردبیل از صدور چندین فقره حکم جایگزین حبس از جمله مطالعه و فعالیت فرهنگی برای جرایم سبک توسط قضات این استان خبر داد.

به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام حسین کثیرلو روز یکشنبه در نشست با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اظهار کرد: بر اساس این احکام برخی از زندانیان با حضور در کتابخانه‌های عمومی و مطالعه کتاب و سایر کارهای فرهنگی دوران محکومیت خود را سپری کردند.

وی با اشاره به این که توسعه فضاهای مطالعاتی و کتابخانه‌ای موجب کاهش ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی می‌شود ، ادامه داد: در جامعه‌ای که افراد به مطالعه، ورزش و سرگرمی‌های علمی و تفریحی بپردازند، میزان ناهنجاری اجتماعی کاهش خواهد یافت.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل بر لزوم توسعه فضاهای فرهنگی و کتابخانه‌ای تاکید کرد و گفت: توسعه کتابخانه‌ها و افزایش سرانه مطالعه کتاب و کتابخوانی از شاخص‌های مهم در توسعه‌یافتگی جامعه محسوب می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل هم در این نشست با اشاره به فعالیت ۸۳ باب کتابخانه عمومی در استان گفت: همزمان با آغاز فصل تابستان و ایام فراغت از تحصیل دانشجویان و دانش‌آموزان، ویژه برنامه‌های آموزشی و فرهنگی با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت این قشر، در کتابخانه‌های عمومی در حال برگزاری است.

پروانه رضاقلیزاده با تشریح فعالیت کتابخانه‌های عمومی در حوزه‌های فرهنگی برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی خاطر نشان کرد: کتابخانه‌های عمومی به عنوان مهم‌ترین مراکز فرهنگی، علمی و آموزشی خدمات متنوعی را به محوریت کتاب و کتابخوانی در اختیار علاقه‌مندان این حوزه قرار می‌دهند.

بر اساس آمار سرانه مطالعه کتاب در استان اردبیل پایین‌تر از سرانه کشوری بوده و در حالی که سرانه هفتگی مطالعه کتاب در کشور یک ساعت است این سرانه در استان اردبیل پایین‌تر از این میزان می‌باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha